Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Z hlavní trati Čechy - Morava je jednokolejka, začínají velká zpoždění

  13:34aktualizováno  13:34
Cestující ve vlacích na hlavní spojnici mezi Čechami a Moravou z Prahy do České Třebové čeká od pondělí velké omezení. Dopravci kvůli tomu museli na dva týdny změnit jízdní řády. Některé vlaky jedou jinudy, jiné nahradí autobusy, dají se čekat zpoždění.

Ilustrační foto. | foto: Jiří Dryml

Důvodem je naplánovaná výměna jedné traťové koleje na úseku z Brandýsa nad Orlicí do Ústí nad Orlicí. Kvůli tomu budou vlaky v příštích dvou týdnech ve všedních dnech jezdit se zpožděním, nebo nepojedou vůbec. Po trati jezdí všechny vlaky z Prahy do Olomouce a dál na Moravu a většina spojů z Prahy do Brna

„Vlaky projíždějící vyloučeným úsekem mohou navýšit zpoždění až o 25 minut,“ upozorňují na svých stránkách České dráhy. Současně varují cestující, že u některých vlaků nebude kvůli zpoždění garantován přípoj.

Některé osobní vlaky nebudou kvůli tomu na trase vůbec jezdit, nahradí je buď některé rychlíky, které mimořádně zastaví v Brandýse nad Orlicí nebo autobusy náhradní autobusové dopravy. Kompletní seznam je na webu Českých drah.

Provoz a zpoždění mohou cestující sledovat i na portálu Správy železniční dopravní cesty, který několik týdnů funguje již ve všech prohlížečích bez nutnosti instalace doplňkového programu.

Výluka postihne i soukromé dopravce. Kromě zpoždění musí například RegioJet jet s částí vlaků mezi Prahou a Brnem přes Havlíčkův Brod, což je zhruba až o 40 minut delší cesta. Seznam dotčených vlaků má RegioJet na svých stránkách

Leo Express musí kvůli omezení některé vlaky spojit a pojedou tak o hodinu dříve, některé navíc výjimečně budou končit a začínat ve stanici Praha - Holešovice. O hodinu posunuté odjezdy se týkají hlavně vlaků mezi Prahou a Starým Městem u Uherského Hradiště. Detailní informace o změnách má dopravce na svém webu.

Úsek hlavního koridoru podél Tiché Orlice patří sice k nejkrásnějším místům na celé trase z Prahy do České Třebové, současně ale také nejproblematičtějším. Rychlost je zde nejnižší na celé trati. Mluví se o jeho narovnání a vybudování tunelů, zatím je ale jen u plánů (více čtěte například zde).

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Samořiditelné Audi A7
Další bonus samořiditelných aut? Povinné ručení zlevní, míní odborníci

Pojišťovny se připravují na pokles škod a změnu pojistek. Autonomní vozy totiž méně bourají. Pokud nyní ročně způsobí škodu pět vozidel ze sta, pak v budoucnu...  celý článek

(Ilustrační snímek)
V ČR by se mohla testovat auta bez řidiče, uvažuje se o dálnici D8

V Česku by mohl vzniknout testovací okruh pro auta jezdící bez řidiče a autonomní vozidla by se do budoucna mohla zkoušet i v běžném provozu na dálnicích, nebo...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Máme 98 procent akcií ČSA, oznámil Travel Service. Korejci ve firmě končí

Společnost Travel Service oznámila, že má na dosah ovládnutí ČSA. Dohodla se s jihokorejskou Korean Air a státní firmou Prisko na odkupu jejich podílů....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.