Důvodem je naplánovaná výměna jedné traťové koleje na úseku z Brandýsa nad Orlicí do Ústí nad Orlicí. Kvůli tomu budou vlaky v příštích dvou týdnech ve všedních dnech jezdit se zpožděním, nebo nepojedou vůbec. Po trati jezdí všechny vlaky z Prahy do Olomouce a dál na Moravu a většina spojů z Prahy do Brna
„Vlaky projíždějící vyloučeným úsekem mohou navýšit zpoždění až o 25 minut,“ upozorňují na svých stránkách České dráhy. Současně varují cestující, že u některých vlaků nebude kvůli zpoždění garantován přípoj.
Některé osobní vlaky nebudou kvůli tomu na trase vůbec jezdit, nahradí je buď některé rychlíky, které mimořádně zastaví v Brandýse nad Orlicí nebo autobusy náhradní autobusové dopravy. Kompletní seznam je na webu Českých drah.
Provoz a zpoždění mohou cestující sledovat i na portálu Správy železniční dopravní cesty, který několik týdnů funguje již ve všech prohlížečích bez nutnosti instalace doplňkového programu.
Výluka postihne i soukromé dopravce. Kromě zpoždění musí například RegioJet jet s částí vlaků mezi Prahou a Brnem přes Havlíčkův Brod, což je zhruba až o 40 minut delší cesta. Seznam dotčených vlaků má RegioJet na svých stránkách
Leo Express musí kvůli omezení některé vlaky spojit a pojedou tak o hodinu dříve, některé navíc výjimečně budou končit a začínat ve stanici Praha - Holešovice. O hodinu posunuté odjezdy se týkají hlavně vlaků mezi Prahou a Starým Městem u Uherského Hradiště. Detailní informace o změnách má dopravce na svém webu.
Úsek hlavního koridoru podél Tiché Orlice patří sice k nejkrásnějším místům na celé trase z Prahy do České Třebové, současně ale také nejproblematičtějším. Rychlost je zde nejnižší na celé trati. Mluví se o jeho narovnání a vybudování tunelů, zatím je ale jen u plánů (více čtěte například zde).
Mapy poskytuje © SHOCart a přispěvatelé OpenStreetMap. Společnost SHOCart je tradiční vydavatel turistických a cykloturistických map a atlasů. Více na www.shocart.cz