Podle zákona má zákazník v případě odstranitelné vady právo na její bezplatné, včasné a řádné odstranění. Prodejce však může vždy namísto opravy vyměnit vadný výrobek za stejný, bez vady. Toto právo náleží pouze prodejci, a v případě, že zákazník již výrobek použil, nemá na výměnu nárok. Výměnou vadných bot za nové prodejce Věru Hajníkovou nijak nepoškozuje. Právě naopak, neboť její nárok uspokojuje lépe, než mohla žádat. Z toho vyplývá, že svou nabídkou výměny reklamaci vyřídil a paní Hajníková by nabídku měla přijmout.
Občanský zákoník, § 622:
Jde-li o vadu, kterou lze odstranit, má kupující právo, aby byla bezplatně, včas a řádně odstraněna. Prodávající je povinen vadu bez zbytečného odkladu odstranit. Nebyla-li věc ještě použita, může kupující namísto odstranění vady požadovat výměnu věci, nebo týká-li se vada jen součástí věci, výměnu součásti. Prodávající může vždy namísto odstranění vady vyměnit vadnou věc za bezvadnou.