V obchodech začala hlavní vlna výprodejů už ve čtvrtek 27.prosince. Otevřely i velké kamenné prodejny, které musely být ze zákona od poledne Štědrého dne zavřené. Pomocí slevových akcí se obchodníci snaží opět přilákat zákazníky do prodejen a zbavit se zbývajících zásob sezonního zboží.
V obchodních domech startují výprodeje. Všechny slevy však výhodné nejsou |
„V prvním dni povánočních výprodejů v prodejnách se přímé prodeje meziročně zvýšily pouze lehce, a to o tři procenta. Celkově se nám však prodeje zvýšily o více než dvacet procent, hlavně díky možnosti v eshopu rezervace zboží v prodejnách s vyzvednutím ihned. To využilo více než 40 procent zákazníků eshopu,“ řekla mluvčí Datartu Iva Pavlousková.
Také u prodejce sportovního vybavení Sportisimo to předběžně vypadá na mírný vzestup. Největší nárůst poptávky je podle mluvčí obchodu Martiny Kudláčkové opět v zimním sezonním sortimentu, tedy zimní obuvi, textilu, například lyžařských bund, a vybavení na sjezdové lyžování.
„Zájem zákazníků o výprodeje je velký a v řadě případů nestačíme ani doplňovat zboží,“ uvedl mluvčí Teska Václav Koukolíček. Jde především o domácí potřeby, dekorace a vánoční sortiment, kosmetické balíčky, sušené ovoce a dárková balení sýrů.
Řada obchodníků nečekala na povánoční období a slevové akce spustila již dříve. Například diskonty Lidl zahájily výprodeje spotřebního zboží již před Vánocemi. Také obchody s obuví Deichmann spustily slevové akce v polovině prosince. Řada výprodejů bude pokračovat i v lednu.