Poslanci chtějí zejména zabránit obchodníkům, aby lákali zákazníky na zboží, kterého je na kladě jen pár kusů.
"Pokud je občan nesvéprávný a nechá se nalákat reklamou na fotoaparáty, kde si lidé lámou ruce, a v krámě mají jenom tři kusy, pak je to jeho problém. Udělá to třikrát nebo čtyřikrát a pak už bude opatrný," hájil před časem zrušení pasáží senátor Jaroslav Kubera z ODS. - více zde
Vláda se návrhem snaží předejít opakování situace, ke které došlo na začátku letošního roku. Řetězec Carrefour tehdy v letácích lákal na zboží, které ale v prodejnách nebylo k nalezení. - více zde
Pokud prezident zákon podepíše, budou muset obchodníci stanovit začátek a konec výprodejů. Zavádí se také povinnost informovat o tom, kolik kusů zlevněného zboží mají na skladě.
Pro prodejce ale žádná dramatická změna zřejmě nenastane. Tvrdí, že pravidla, která zákon zavádí, už nyní dodržují. "Je pro nás samozřejmostí zajistit dostatečné množství zboží i mimo trvání reklamní akce," uvedla před časem Jana Matoušková ze společnosti Tesco.