Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Výroba yetiho začíná, první vůz sjede z linky za dva týdny

  11:58aktualizováno  11:58
První terénní škodovku čeká už za dva týdny ostrý start. Škoda Auto začíná 12. května s jeho sériovou výrobou v Kvasinách. Do prodejen se má dostat během června a července. Končí tak definitivně několikaleté spekulace o tom, zda ho nakonec automobilka bude vyrábět, nebo ne.

První test Škody Yeti | foto: Škoda Auto

"Lidé se na něj ptají, čekají hlavně na cenu. Máme už nezávazný pořadník,“ říká Karel Volavka z libereckého autosalonu Autotrend. Podle zdrojů MF DNES bude cena nejlevnějšího yetiho pod 400 tisíci korunami. Zatím poslední verze je 389 tisíc korun.

"K ceně se nebudeme vyjadřovat. Každopádně ještě není pevně stanovená a mění se podle situace na trhu," říká mluvčí automobilky Evžen Krauskopf.

Podle informací MF DNES zvažuje Škoda snížit o dalších dvacet tisíc. Oficiálně cenu automobilka řekne až v červnu v Brně na autosalonu, kde bude česká premiéra yetiho.

V základní výbavě nebude zřejmě ani klimatizace a nejlevnější cena bude pro motor s obsahem 1,2 litru a pohonem jen dvou kol. Tento motor navíc bude Škoda vyrábět až od podzimu, nejprve vyjedou silnější verze se silnějšími motory. "Zkušenosti z minulých let nám ukazují, že po základních motorizacích z počátku výroby není velká poptávka,“ vysvětlil Krauskopf.

Škoda chce konkurovat dražším modelům

Nejslabší motor v nabídce má být přitom i jedním z trumfů yetiho, nejen díky malému povinnému ručení. "Mohl by zákazníka přilákat od větších a dražších modelů,“ řekl loni MF DNES dnes již bývalý šéf prodeje Fred Kappler.

Termín uvedení yetiho na trh nejprve Škoda loni zpochybnila, ale pak ho představila na jaře v Ženevě. "Původní plán platil, i když z těch prohlášení jsme byli dost nervózní. Nakonec se jede podle harmonogramu, který byl původně schválený,“ říká jeden z dodavatelů automobilky.

Škoda letos počítá se zhruba dvaceti tisíci vyrobených vozů, linka bude postupně najíždět na kapacitu 200 aut denně. Není však jisté, že se podaří plánovanou kapacitu naplnit. Na trh totiž přichází v době, kdy o vozy z kategorie SUV spíše klesá zájem.

Škoda chce pátým modelem ve své nabídce podle Krauskopfa oslovit hlavně mladé aktivní páry nebo starší bez dětí či s odrostlými potomky. Očekává také výrazný podíl žen. Nový model má automobilce nejen pomoci přitáhnout další zákazníky, ale také připravit automobilku na chvíle, kdy doběhne vlna šrotovného v Německu a na Slovensku. Díky němu automobilka vyrábí znovu naplno.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Studie Škoda Vision E se na autosalonu ve Frankfurtu představí v upravené...
Škoda bude vyrábět baterie pro elektroauta. Pojede na ně i Vision E

Důležitou zakázku získala automobilka Škoda od svého vlastníka německého automobilového koncernu Volkswagen. V Mladé Boleslavi bude vyrábět baterie potřebné...  celý článek

To není pečené kuře, to je dort potažený marcipánem.
Koblihy, pečené kuře i zapomenuté klíče. Pražský startup sází na pohodlnost

Startup DoDo letos začal spolupracovat s fastfoodovým řetězcem KFC a povedlo se jim to, co nikomu předtím – rozvážet jídlo i s přípravou do 30 minut od...  celý článek

DM drogerie (ilustrační snímek)
Drogerie dm příští rok spustí internetový obchod. Prodeje táhne bio

Drogerie dm, největší evropská síť s drogistickým zbožím, spustí v příštím roce v Česku internetový obchod. Firmě se v tuzemsku daří, za poslední rok zvýšila...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.