Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Výrobce autodílů Bosch prodlouží čtyřdenní pracovní týden do března

  17:41aktualizováno  17:41
Jihlavská společnost Bosch Diesel kvůli trvajícímu nižšímu objemu zakázek plánuje zachování čtyřdenního pracovního týdne až do března 2010. Vedení největšího podniku na Vysočině ale odborářům slíbilo, že v tomto období nebude hromadně propouštět.

Výroba aut - motorárna | foto: Kia Motors

Informoval o tom mluvčí podniku Mojmír Kolář. Závod na výrobu čerpadel pro dieselové motory funguje čtyři dny v týdnu od letošního února, nyní zaměstnává přes 5 000 lidí.

Úměrně pracovní době budou pracovníkům nadále kráceny také platy. V případě dalších odstávek budou lidé pobírat náhradu 75 procent průměrné měsíční mzdy, navýší se příplatky za případnou práci o víkendu.

Takzvané šrotovací prémie a bonusy poskytované v některých západoevropských zemích podle Koláře zvýšily prodej hlavně u malých a středních aut, která jsou přednostně vybavována benzinovými motory. Silný dopad na dieselovou divizi Bosch podle něj mělo zhroucení trhu s nákladními vozy.

Jihlavský Bosch má nižší objednávky od výrobců z automobilového průmyslu od loňského června. Tehdy firma zaměstnávala přes 6 000 lidí.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

DM drogerie (ilustrační snímek)
Drogerie dm příští rok spustí internetový obchod. Prodeje táhne bio

Drogerie dm, největší evropská síť s drogistickým zbožím, spustí v příštím roce v Česku internetový obchod. Firmě se v tuzemsku daří, za poslední rok zvýšila...  celý článek

Ředitel Hamé Martin Štrupl
Stát nemá co mluvit do marží a dvojí kvality, říká šéf Hamé

Výši přirážek a problém dvojí kvality má vyřešit trh a ne vláda, říká v rozhovoru pro iDNES.cz ředitel potravinářské firmy Hamé Martin Štrupl. Hlavním...  celý článek

Studie Škoda Vision E se na autosalonu ve Frankfurtu představí v upravené...
Škoda bude vyrábět baterie pro elektroauta. Pojede na ně i Vision E

Důležitou zakázku získala automobilka Škoda od svého vlastníka německého automobilového koncernu Volkswagen. V Mladé Boleslavi bude vyrábět baterie potřebné...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.