Výrobce Barbie prodal méně hraček

  • 1
Nové panenky Barbie či autíčka Matchbox potěšily letos na jaře méně dětí než loni. Největšímu světovému výrobci hraček Mattel sice ve druhém čtvrtletí mírně stoupl zisk na 20,9 milionu dolarů, tržby byly ale slabší. Klesly o čtyři procenta na 769 milionů dolarů.

Nepříznivý vývoj zdůvodňuje Mattel silnou konkurencí a slabou poptávkou.

Celosvětový prodej hlavní divize hraček, která zahrnuje např. panenky a autíčka, se ve druhém čtvrtletí snížil. Obrat zábavní divize se díky zájmu o hry a puzzle zvýšil o devět procent. Opadl ale zájem o výrobky spojené s postavičkou Harryho Pottera.

Akcie společnosti za celé druhé čtvrtletí klesly o 14,5 procenta. Akcie konkurenční firmy Hasbro naopak zpevnily o více než 25 procent.

,