"Číňané bohatnou a ve svých preferencích i díky vztahu k podobnému ovoci tíhnou k nabídce z Evropy," vysvětlil marketingový ředitel společnosti Rudolf Jelínek Zdeněk Chromý.
Podle mediálního zástupce společnosti Pavla Kabelíka Číňané švestku nebo hrušeň dobře znají a jejich ovoce mají v oblibě. "Číňané je konzumují čerstvé, konkrétně ze švestky pak vyrábějí vína," doplnil Chromý s tím, že v kombinaci s touhou po "západním" zboží je pro ně nabídka slivovice nebo hruškovice více než lákavá.
Rudolf Jelínek vyváží svou produkci například do Kanady, Spojených států, Německa, Vietnamu, Litvy, JAR, Singapuru či Austrálie.
Podniku v letošním prvním pololetí vzrostly tržby meziročně o 26 procent na 150 milionů korun. Firma za prvních šest měsíců vydělala 8,3 milionu Kč před zdaněním, ve srovnání se stejným obdobím loňského roku přibližně dvojnásobek, uvedla ČTK.
Rudolf Jelínek plánuje letos hospodařit se ziskem kolem 20 milionů korun při tržbách 350 milionů Kč. Koncem července Jelínek oznámil, že přesune sídlo celého holdingu R.Jelínek Group do Nizozemska.