"Jednoznačně roste poptávka po kvalitních značkových lihovinách. Koupěschopnost lidí se zvyšuje," řekl šéf likérky Martin Petrášek.
Celníkům se podle Petráška zároveň daří výrazně omezit černý trh s lihovinami. V důsledku toho loni tuzemský trh lihovin vzrostl na 66 milionů litrů, meziročně o jedno až dvě procenta.
Klíčový podíl na prodejích i hospodářských výsledcích měly vlajkové značky Fernet Stock a Fernet Stock Citrus, lihoviny řady Božkov a vodka Amundsen.
Likérka loni na trh uvedla tři nové značky, včetně průhledného Fernetu Stock 8000. "Nový fernet na trh doslova vlétl. Prodalo se ho už stovky tisíc a předpokládám, že prodeje porostou i nadále," pochvaloval si Petrášek.
Radost mu ale kazí Rada pro reklamu, která předevčírem označila jednu z reklam na likér za neetickou. Protagonistiky televizního spotu, které ho popíjejí s gumovými medvídky, prý vypadají příliš mladě. Firma proto spot stáhla, proti rozhodnutí rady ale protestuje. čtěte Likérka stáhla spot s mladými herečkami
Mezi první desítkou nejprodávanějších lihovin v gastronomii má Stock podle agentury Dataservis pět značek. Nejprodávanější je tuzemák, následovaný klasickým a citronovým fernetem.
Průzkum ale zaznamenává jen období posledních tří měsíců loňského roku, které zahrnuje Vánoce a oslavy Nového roku.
Firma po loňském rekordním roce zůstává lídrem trhu lihovin s celkovým tržním podílem mezi 35 až 36 procenty. V jednotlivých segmentech vede na trhu hořských a bylinných likérů, vodek, likérů a rumů.
Stock patří do nadnárodní průmyslové skupiny Stock Spirits Group. Majoritním vlastníkem likérky je fond Oaktree Capital Management. V Česku firma zaměstnává necelé dvě stovky lidí.