Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: AP

Výrobce kečupů se omluvil za „ostrý“ obsah. QR kód odkazoval na porno

  • 46
Firma Heinz se musela omluvit zákazníkovi v Německu poté, co jej QR kód na lahvi kečupu odeslal na internetovou stránku s mnohem ostřejším obsahem, než by spotřebitel mohl od výrobce potravin očekávat - na pornografický portál. Milovník kečupu se o svůj zážitek podělil s veřejností.

„Naskenoval jsem si kód během polední pauzy a byl jsem velice překvapen, kam jsem se to dostal,“ řekl stanici BBC Daniel Korell. Odhalení se mu zdálo tak zábavné, že ho vylíčil na stránce firmy v jedné sociální síti. Ihned se vyrojily žerty o mládeži nepřístupných kečupech.

Firma se hájí, že kód na lahvi kečupu byl notně zastaralý a že neměla v úmyslu posílat své klienty na pornografické servery. Zároveň slíbila podniknout kroky, aby se něco podobného nemohlo opakovat.

V uvedeném případu kód, s jehož pomocí se lze za pomoci chytrého telefonu vzápětí dostat na příslušnou internetovou stránku, v letech 2012 až 2014 odkazoval na místo, kde Heinz umožňoval klientům navrhnout si vlastní nálepku na kečup. Avšak po skončení této akce si výrobce neprodloužil registraci webu.

Heinz zákazníka odškodnil zásilkou kečupů. Odškodnění prý nabídl i vlastník porno stránky: za bezplatnou reklamu bezplatné koukání.

,