Zhruba dvacítka zaměstnanců zůstane v obchodně projekční skupině a 22 lidí se bude věnovat práci na nasmlouvaných dodávkách do Spojených států a zajištění dodávek náhradních dílů.
Škoda Ostrov i přes razantní propouštění neznikne a zůstane i nadále dceřinou firmou plzeňských strojíren Škoda Holding.
Malá naděje pro zaměstnance firmy přesto existuje. "Pokud se ale podaří v dohledné době zajistit v minulosti již avizované obchodní případy, jde o vratný krok a výpovědi budou staženy," uvedl mluvčí Škody Holding Karel Samec.
Podle něj se posledním impulsem ke snížení počtu zaměstnanců stal neúspěšný obchodní případ v Kanadě.
"Škodovácká nabídka - v konsorciu s americkým Neoplanem - byla ve srovnání se zveřejněnými informacemi o konkurenční nabídce lepší v řadě parametrů, například v ceně, dodací lhůtě. A především - vítěz, kanadský New Fleyer nikdy trolejbus požadovaných technických parametrů nevyrobil, na rozdíl od Škody s Neoplanem," sdělil mluvčí Škody
"Přesto zakázku dostal. Kanaďané nám dali jasný vzkaz - peníze kanadských daňových poplatníků patří kanadské firmě," dodal.
Pro propuštěné zaměstnance Škoda Holding zorganizuje a finančně podpoří rekvalifikaci. Společnost navíc hledá i další externí zájemce pro využití ostrovského areálu ve spolupráci s agenturou CzechInvest.
Vedení Škody již delší čas netajilo, že výroba trolejbusů v Ostrově má naději na budoucnost jen v případě, že bude dostatečný zájem zákazníků.
"Nedaří se navázat na významné obchodní případy z minulosti a firma kupříkladu již dále než rok čeká na potvrzení dodávky pro litevský Kaunas. Dále není ekonomicky únosné tuto situaci konzervovat a tím dále zvyšovat prodělek," řekl Karel Samec.
Ostrovská škoda je ztrátová - za rok 2003 zřejmě prodělala více než 100 milionů korun. Trolejbusy však ve Škodě nekončí. Tyto vozy i nadále zůstávají jedním z hlavních oborů podnikání firmy - jenže nikoliv ty z Ostrova. Firma Škoda Electric vyrábí v Plzni nový typ nízkopodlažního trolejbusu v karoserii Irisbus.