Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Výrobek je třeba reklamovat ve správné prodejně či servisu

aktualizováno 
-
Josef Sýkora z Prahy 4 si koupil počítač, který se asi po ročním používání porouchal. Když si později přinesl opravený počítač z opravny domů, našel náhodou záruční list, na kterém bylo potvrzení prodejce o prodloužené 12měsíční záruční době. Pan Sýkora se cítil podveden, neboť se domníval, že opravář byl povinen ho upozornit na to, že je počítač v záruce, a oprava tedy bude bezplatná. Chtěl proto vědět, zda je jeho názor správný.

Opravář žádnou svoji povinnost neporušil a pan Sýkora se na něj zlobí neprávem hned z několika důvodů. Předně proto, že se nemuselo jednat o servisní opravnu určenou i k záručním opravám. Dále proto, že opravář nemohl tušit, kdy byl počítač koupen a že je dosud v záruční době. Jestliže zákazník chce, aby druhá strana (tedy prodejce či opravna) splnila jeho požadavek, musí jej uplatnit u správné osoby i na správném místě a zároveň prokázat, že na něj má nárok. V případě Josefa Sýkory to znamenalo reklamovat rozbitý počítač u prodejce či v servisní opravně a současně předložit záruční list s potvrzenou prodlouženou záruční dobou.

Občanský zákoník, § 625: Práva z odpovědnosti za vady se uplatňují u prodávajícího, u kterého věc byla koupena. Je-li však v záručním listě uveden jiný podnikatel určený k opravě, který je v místě prodávajícího nebo v místě pro kupujícího bližším, uplatní kupující právo na opravu u podnikatele určeného k provedení záruční opravy. Podnikatel určený k opravě je povinen opravu provést ve lhůtě dohodnuté při prodeji věci mezi prodávajícím a kupujícím.
Autor:


Témata: Test iDNES.cz, Věci


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Nebezpečné panákové skleničky obsahující kadmium a olovo
Kadmiová kámasútra. Čínské sklenky s erotikou obsahují toxické kovy

Ministerstvo zdravotnictví varuje spotřebitele před nebezpečnými panákovými skleničkami z Číny. Sada šesti pohárků s erotickými motivy uvolňuje při pití vysoce...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Za cheeseburger u McDonald’s si připlatíte, zdražil poprvé od roku 2013

Americká síť s rychlým občerstvením McDonald’s zdražila jeden ze svých nejoblíbenějších produktů - cheeseburger. Zákazníci za něj nově zaplatí 29 korun, tedy o...  celý článek

kiwi
Hitparáda cenových extrémů potravin: nejvíc podražilo kiwi a máslo

Co mají společného melouny, pomeranče a kiwi? Kromě exotiky je to i vysoká cena, kterou si za ně zákazníci připlácejí v obchodech. Kilo kiwi zdražilo na sto...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.