Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Českým pobočkám McDonald's ubývají zákazníci, tržby klesly o 75 milionů

  10:04aktualizováno  10:04
Tržby českých poboček amerického řetězce s rychlých občerstvením McDonald's loni meziročně klesly o 75 milionů na 4,092 miliardy korun. Proti předchozímu období se snížil i počet obsloužených zákazníků. Podle firmy za to může velká konkurence na českém trhu rychlého občerstvení.

Společnost v Česku provozuje síť 93 restaurací a zaměstnává přes 5200 lidí. | foto: McDonald's

"Pokles je způsobený obecnou ekonomickou situací a tím, že se na českém trhu nachází mnoho hráčů podnikajících v oboru rychlého občerstvení a gastronomických služeb obecně," komentovala výsledky mluvčí společnosti Drahomíra Jiráková.

I přes mírný pokles je však společnost s loňskými výsledky spokojená a vzhledem k dlouhodobým ekonomickým těžkostem tuzemské ekonomiky v posledních letech je považuje za slušný výsledek.

Počet obsloužených zákazníků se vloni meziročně snížil o 3,4 milionu na zhruba 58 milionů zákazníků. Společnost v Česku podniká od roku 1992, kdy v pražské Vodičkově ulici otevřela první provozovnu. V současnosti provozuje síť 93 restaurací a zaměstnává přes 5200 lidí. Do rozvoje sítě vloni investovala 285,5 milionu korun.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

IKEA (Ilustrační snímek).
Konec luštění návodů. IKEA kupuje firmu na hodinové manžele TaskRabbit

Švédský nábytkářský řetězec IKEA se dohodl na koupi společnosti TaskRabbit, která zprostředkovává pracovníky pro drobné domácí práce, například montáž nábytku,...  celý článek

Ředitel Hamé Martin Štrupl
Stát nemá co mluvit do marží a dvojí kvality, říká šéf Hamé

Výši přirážek a problém dvojí kvality má vyřešit trh a ne vláda, říká v rozhovoru pro iDNES.cz ředitel potravinářské firmy Hamé Martin Štrupl. Hlavním...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Osobní údaje za mušku zlatou. Firma přetavuje nákupní body na informace

Kvůli přísnější ochraně osobních údajů je pro obchodníky čím dál těžší získávat informace o svých zákaznících. Společnost Rondo přišla na to, jak to dělat...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.