Autobazary AAA dvakrát zvedly zisk, ojetina průměrně stojí 138 tisíc

  8:31aktualizováno  8:31
Skupina autobazarů AAA Auto loni více než zdvojnásobila konsolidovaný čistý zisk na 22,3 milionu eur, tedy asi 575 milionů korun. Výsledkům pomohlo i otevření nových poboček v Česku a na Slovensku.

Autobazar AAA | foto: AAA Auto

Předběžné výsledky firma uvedla v tiskové zprávě, konečné oznámí koncem dubna. Tržby stouply o 22 procent na 335,9 milionu eur (téměř 8,7 miliardy Kč).

Pokračující expanze firmy představovaná otevřením dvou nových poboček v Česku a dvou na Slovensku přinesla růst celkových prodejů o 15 procent na více než 51 tisíc vozů a s tím související nárůst tržeb. Průměrná cena prodaného vozu vzrostla meziročně o 4,1 procenta na 5 340 eur, tedy téměř 138 tisíc korun.

Zlepšení dosáhla skupina také u hrubého zisku z prodejů, který dosáhl 91,6 milionu eur proti předchozím 71,5 milionu. Významnou měrou se na tomto růstu podílelo zlepšení ziskové marže.

Za první čtvrtletí firma očekává, že čistý zisk i přes stejný počet prodaných aut meziročně klesne. Nižší ziskovost čeká i za celý letošní rok.

AAA Auto provozuje 30 poboček ve třech zemích. V pátek by se mělo rozhodovat o stažení akcií společnosti z burz v Praze a Budapešti a jejich zpětném odkupu. Majoritním vlastníkem je zakladatel Anthony Denny.

Autor:


Nejčtenější

Výplach na americké burze se přelévá do celého světa, do Česka také

Ilustrační snímek

Akcie ve Spojených státech zaznamenaly ve středu nejprudší denní propad za několik měsíců. Pokles cen zasáhl hlavně...

Zmetek, označil Ťok lokomotivy, které České dráhy koupily dvakrát dráž

Ilustrační snímek

Optikou ministra dopravy Dana Ťoka jsou lokomotivy Emil Zátopek zmetkem, který je nutné vrátit výrobci. Za...



Všichni chtěli spot ve stylu Air Bank, říká autor. Nově opisuje E.ON

Reklama na služby E.ON.

Jedni říkají, že jde o „vykrádačku“, jiní to tak nevidí. Spotů, které se inspirovaly populárními krátkými reklamami Air...

Šátek za tisíc dolarů vypadá jako ženské přirození, značka Fendi sklidila výsměch

Růžovou šálu Touch of Fur vyrábí italská módní značka Fendi

Italská značka luxusního oblečení Fendi pobavila svým kožešinovým šátkem mnohé uživatele sociálních sítí. Zejména jeho...

Mladí chtějí žít na dluh a mít hned to, na co rodiče šetřili, říká bankéř

Šéf Sberbank Edin Karabeg

Mileniálové si půjčují a jsou častěji ochotni jít do rizika než jejich rodiče, myslí si šéf české pobočky Sberbank Edin...

Další z rubriky

Socialista Sanders tepe McDonald’s. Zvyšte mzdu alespoň na 15 dolarů, žádá

Bernie Sanders

Americký senátor Bernie Sanders na sociální síti Twitter vyzval společnost McDonald’s, aby následovala příkladu...

Češi si připlatí i za další značku piva, ceny zvyší také Bernard

Stanislav Bernard

Rodinný pivovar Bernard z Humpolce od 29. října zdraží svá piva. Cenu sudového moku zvýší v průměru o 70 haléřů,...

Trump ulevil od cel holítkům Gillette, už dřív podpořil jejího konkurenta

Holítka značky Gillette, ilustrační snímek

Společnosti Procter & Gamble, mateřské firmě Gillette, se v úterý dostalo pomoci od administrativy amerického...



Najdete na iDNES.cz