„V Asii se nám daří držet vysoké tempo růstu nejen v Číně, ale i na všech ostatních trzích bez ohledu na jejich různou velikost. Ve druhém pololetí budeme dále investovat do distribuční sítě a on-line infrastruktury, a také rozšiřovat klientskou bázi,“ komentoval pololetní výsledky minoritní akcionář a generální ředitel Home Credit Jiří Šmejc.
V prvním čtvrtletí byl zisk 14,6 milionu eur, ve druhém čtvrtletí vzrostl na 44,7 milionu. Za stejné období byla firma loni ve ztrátě 90 milionů eur (více než 2,4 miliardy korun). Home Credit poskytl za prvních šest měsíců 2016 úvěry v objemu více než 4,6 miliardy eur (přes 124 miliard korun).
Hospodaření Home CredituProvozní výnosy v prvním pololetí 2016 meziročně vzrostly o 12,9 % na 885 milionů eur. Depozita klientů vzrostla ve druhém čtvrtletí 2016 o 7 % na 4,933 miliardy eur. Kapitalizace skupiny činí 1,263 miliardy eur. Distribuční síť zahrnovala 217 597 obchodů. Vybrané údaje ze první pololetí 2016 |
Podle Šmejce skupina nadále investuje do nových trhů v Indonésii, na Filipínách a ve Spojených státech. V Rusku se Home Credit vrátil k ziskovosti.
Skupina nejvíce peněz rozpůjčovala v Číně (přibližně 2,6 miliardy eur) a ve Vietnamu (zhruba 322 milionů eur). Další asijské půjčky Home Credit poskytl v Indii, Indonésii a na Filipínách. V Rusku poskytl zákazníkům na nákup spotřebního zboží 905 milionů eur v nových úvěrech (za 1. pololetí 2015 to bylo 914 milionů).
Skupině v tomto období splácelo úvěry 15 milionů klientů. Dvě třetiny pocházejí z asijských zemí: 7,3 milionu z Číny, 1,3 milionu z Vietnamu a jeden milion z Indie.