Dařilo se jako obvykle prodejům přes internet (růst o 19 procent), dále prodejnám s výrobky pro sport a kulturu (14,6 procenta), uvedl Český statistický úřad. Slušně rostly také prodeje počítačů, obuvi nebo kosmetiky.
Prodeje potravin v nespecializovaných prodejnách se zvýšily o 4,1 procenta, ale ve specializovaných obchodech klesly.
Podle odborníků byl růst solidní. „Peněženky tuzemských domácností navíc profitují z velmi nízké inflace, neboť nízká inflace má příznivý vliv na reálné příjmy domácností a tím na ochotu a možnosti spotřebitelů zvyšovat své útraty,“ hodnotí hlavní analytik Generali Investments Radomír Jáč. Podle něj by se měl maloobchod letos významně podílet na růstu HDP.
Také v předchozích měsících se maloobchodu dařilo. V prvním čtvrtletí přidal nejvíc od roku 2008 (více čtěte zde).