Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

O2 do března zdvojnásobila zisk na 1,2 miliardy, lidé utrácí za data

  7:47aktualizováno  7:47
Největší tuzemská telekomunikační firma O2 v prvním čtvrtletí meziročně zdvojnásobila čistý zisk na 1,2 miliardy korun. Konsolidované výnosy se zvýšily o téměř čtyři procenta na 11,2 miliardy Kč. Za růstem stojí vyšší útraty zákazníků, růst datových výnosů v mobilním segmentu i výsledky dceřiné O2 Slovakia.
(Ilustrační snímek)

(Ilustrační snímek) | foto: O2

Společnost to uvedla v tiskové zprávě. „Na našich výsledcích se podílely všechny divize a segmenty, a to nejen díky řadě úspor a zefektivnění, ale také díky mnoha zjednodušujícím a prorůstovým aktivitám. Věřím, že jsme v mnoha oblastech nastartovali pozitivní trend,“ uvedl generální ředitel O2 Tomáš Budník.

Výsledky předčily očekávání analytiků. Ti po upozornění ze strany O2, že hospodaření se vyvíjí nad očekávání dobře, předpovídali růst výnosů okolo jednoho procenta a zvýšení zisku o tři čtvrtiny.

Výnosy v mobilním segmentu stouply o 0,4 procenta na 4,7 miliardy Kč. Celkový počet mobilních zákazníků se meziročně snížil o jedno procento na 5,013 milionu, množství tarifních klientů ale o jedno procento stouplo na 3,27 milionu. Celkový mobilní hlasový provoz generovaný zákazníky O2 se díky neomezeným tarifům zvýšil o dvě procenta na 2,876 miliardy minut.

Celkem 75 procent prodaných mobilů byly chytré telefony a jejich podíl v síti se tak zvýšil o osm bodů na 42 procent. Počet uživatelů internetu v mobilu stoupl o 14 procent na 1,4 milionu a výnosy z datových služeb tak meziročně stouply o šest procent.

Příjmy v segmentu pevných linek vzrostly o tři procenta na 4,9 miliardy Kč. Pevný internet od O2 mělo na konci prvního čtvrtletí zavedeno 931 000 domácností, což představuje meziroční nárůst o 13 000. Počet zákazníků digitální televize O2 TV se zvýšil o 16 procent na 188 000. Služba O2 TV Go, která umožňuje díky stejnojmenné aplikaci sledovat televizní vysílání na mobilních zařízeních, eviduje 300 000 stažení.

Výnosy 58 milionů eur dceřiného mobilního operátora O2 Slovakia se na celkových výsledcích skupiny podílely 15 procenty. Celkový počet zákazníků na Slovensku stoupl o osm procent na 1,7 milionu a provozní zisk EBITDA vzrostl meziročně o pětinu na 19,6 milionu eur.

Majoritu téměř 85 procent O2 ovládá investiční skupina PPF Petra Kellnera. Ta také nedávno rozhodla, že se O2 od června rozdělí na operátora a správce sítí.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

To není pečené kuře, to je dort potažený marcipánem.
Koblihy, pečené kuře i zapomenuté klíče. Pražský startup sází na pohodlnost

Startup DoDo letos začal spolupracovat s fastfoodovým řetězcem KFC a povedlo se jim to, co nikomu předtím – rozvážet jídlo i s přípravou do 30 minut od...  celý článek

Distribuční centrum pro e-shop Lidlu v Plzni.
E-shop Lidlu navštívilo 700 tisíc lidí, nejvíce kupovali oblečení a nářadí

E-shop Lidlu navštívilo první týden fungování 700 tisíc lidí. Kolik lidí koupilo zboží, ale firma neuvedla. Největší poptávka je po oblečení. Po Lidlu a Tesku...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Osobní údaje za mušku zlatou. Firma přetavuje nákupní body na informace

Kvůli přísnější ochraně osobních údajů je pro obchodníky čím dál těžší získávat informace o svých zákaznících. Společnost Rondo přišla na to, jak to dělat...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.