Tank Ono dál roste, kvůli expanzi firma loni spadla do ztráty

  11:57aktualizováno  11:57
Síť levných čerpacích stanic Tank Ono loni prodala sice rekordní množství pohonných hmot, ale její tržby klesly a firma prodělala. V expanzi ale dál pokračuje, otevřela už čtyřicátou čerpací stanici.

Ilustrační snímek. | foto: Lukáš BíbaMAFRA

Podle výroční zprávy firma loni prodělala 13,6 milionu korun při tržbách 14,8 miliardy korun. O rok dříve firma vydělala necelých dvacet milionů korun při tržbách vyšší o téměř půl miliardy korun.

„Prodali jsme více pohonných hmot, ale ceny byly loni velmi nízké, takže tržby jsou nízké,“ vysvětlil spolumajitel firmy Jiří Ondra. Firmu, která postavila svůj byznys na levných cenách benzínu a nafty spoluvlastní se svým bratrem Petrem. Firma loni prodala 661 milionů litrů pohonných hmot.

Tank ONO utržila 15 miliard. Téměř desetkrát větší Benzina 18 miliard

Propad do ztráty způsobily podle Ondry investice do nových čerpacích stanic. V minulosti je nakupovali většinou sami na sebe či rodinné příslušníky a následně pronajímali své firmě, loni ale nové pumpy kupovali už na firmu. Za loňský rok přibyly v síti Tank-Ono čtyři čerpací stanice, včera otevřeli 40. čerpací stanici v Děčíně.

Za ztrátou stojí podle Ondry i investice do lepšího zázemí na stávajících čerpacích stanicích. „Na řadě z nich jsme opravili toalety a vylepšili jejich vzhled,“ dodal Ondra. Odmítá jít ale cestou velkých řetězců, které se snaží lidi přilákat na další služby, například větší nabídku občerstvení či supermarkety. „Bereme pumpy jako místo, kam jedou lidé hlavně natankovat,“ dodal Ondra.

Právě jednoduchý byznys zaměřený na cenu vynesl Tank Ono mezi největší hráče na trhu. Lidové noviny uvedly, že se firma loni dostala mezi tři největší prodejce pohonných hmot v Česku. Firma má bezkonkurenčně největší obraty v přepočtu na jednu čerpací stanici, téměř běžným obrázkem jsou fronty před stojany.

Autor:


Nejčtenější

Šátek za tisíc dolarů vypadá jako ženské přirození, značka Fendi sklidila výsměch

Růžovou šálu Touch of Fur vyrábí italská módní značka Fendi

Italská značka luxusního oblečení Fendi pobavila svým kožešinovým šátkem mnohé uživatele sociálních sítí. Zejména jeho...

Z prošlého jídla a miliard much udělali dva Britové v Jižní Africe byznys

Od roku 2008, kdy firma vznikla a přijala první zaměstnance, se jejich počet...

Miliardy much a hnijící jídlo jsou pro bratry Jasona a Davida Drewovy z Velké Británie jádrem podnikání. V Jižní Africe...



Mladí chtějí žít na dluh a mít hned to, na co rodiče šetřili, říká bankéř

Šéf Sberbank Edin Karabeg

Mileniálové si půjčují a jsou častěji ochotni jít do rizika než jejich rodiče, myslí si šéf české pobočky Sberbank Edin...

Mileniálové všech zemí, spojte se. Mladá generace se odvrací od kapitalismu

Socha Karla Marxe v německém Trieru

Popularita kapitalismu mezi mladými Američany klesá. Přibližně polovina z nich by raději žila v socialistické zemi,...

Zůstane huť bez proudu? Ústup Mittalu z Ostravy připomíná taktiku spálené země

Pohled na závod ArcelorMittal v Ostravě-Kunčicích.

Pozvolné odpoutávání společnosti ArcelorMittal od ostravské hutě připomíná ty nejdrsnější pohádky bratří Grimmů, kde se...

Další z rubriky

Karlín a u Kříže. V Praze nejspíš vzniknou nové zastávky vlaku

Vizualizace železniční zastávky Karlín

Dvě další zastávky mohou v nejbližších letech usnadnit cestujícím přestup z pražské městské dopravy na příměstskou...

ČD Cargo se privatizovat nebude. Nevím, proč to Ťok říkal, čílil se premiér

Tiskové konference se po skončení zasedání vlády, účastnil premiér Andrej Babiš...

Premiér Andrej Babiš se postavil proti úvahám privatizovat nákladního železničního dopravce ČD Cargo, jak o tom nedávno...

Most zadarmo. Česko-italské sdružení stále nestíhá termíny

Stavba nového silničního mostu na Rokycanské třídě v Plzni. (6. listopadu 2015)

Kontrola Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) odhalila další zpoždění na opravě dálnice D1 mezi Humpolcem a Větrným...



Najdete na iDNES.cz