Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Česko jsme si zamilovali, říká šéf čínské pneumatikárny po obhlídce lokalit

  16:59aktualizováno  16:59
Česko je jedním ze žhavých kandidátů pro novou pneumatikárnu LingLong. Její šéf to prohlásil po několikadenní cestě po vyhlédnutých lokalitách v Česku a dalších zemích. „Rozhodnout se chceme do tří měsíců,“ řekl Wang Feng, prezident LingLong Tire.
Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: AP

Proč vás začala zajímat Evropa pro výrobu pneumatik?
Je to jeden ze tří hlavních světových trhů pro auta, takže je logické, že bychom zde chtěli mít silnější zastoupení. Navíc jsme uzavřeli smlouvy s některými výrobci automobilů na dodávku pneumatik do prvovýroby, a proto k nim potřebujeme být blíže. Evropský trh stále roste a podle našich odhadů poroste i dál, určitě si chceme také vzít část tržního podílu od stávajících hráčů.

V jakých zemích vybíráte místo pro budoucí závod?
Kromě Česka ještě na Slovensku, v Polsku a Maďarsku. Původně jsme o Česku ani neuvažovali, ale po jednáních s Radkem Grillem, majitelem nejlevnejsipneu.cz, pro kterého jsme začali vyrábět pneumatiky, jsme se rozhodli řešit i výrobu v Česku. Zamilovali jsme si to tu a líbí se nám tu. Ale nemůžeme se rozhodovat jen podle toho, kde se nám líbí a kde ne.

Co hraje pro investici v Česku?
Určitě dobré ekonomické prostředí i dostatek kvalifikovaných pracovních sil. Záležet bude také na přístupu úřadů a jejich možné podpoře. Zájem úřadů vidíme, určitě nás potěšila i návštěva vašeho prezidenta v Číně.

Během své návštěvy Číny se Miloš Zeman setkal s Wang Fengem, prezidentem...

Během své návštěvy Číny se Miloš Zeman setkal s Wang Fengem, prezidentem gumárenské společnosti LingLong Tire.

Co naopak hraje proti Česku?
Nejsou tu zcela ideální pozemky, kde bychom chtěli působit. Velká neznámá je pro nás doba povolování celé stavby.

Je pro Česko výhodou, či nevýhodou ve vašem rozhodování, že tu továrnu na pneumatiky staví už korejský Nexen?
Je to výhoda i nevýhoda. Na jednu stranu to vnímáme, že mají investoři v Česko důvěru, na druhou stranu to znamená, že může být problém sehnat dostatek lidí.

V Česku máte vyhlédnutou průmyslovou zónu v Mošnově u Ostravy nebo Barboru v Karviné. Jsou pro vás dostatečné?
Potřebujeme sto hektarů, i když zpočátku budeme mít menší závod. Nicméně chceme mít rezervu na další expanzi. V Mošnově bohužel není sto hektarů v kuse. V Karviné to jde, ale zatím je zóna jen na papíře.

Za jak dlouho po rozhodnutí, kde továrnu postavíte, chcete zahájit výrobu?
To si neodvažuji předjímat. Záleží to na procesu povolování, který nemáme ve svých rukou. Nečekáme, že bychom povolení mohli mít dříve než za rok a půl.

Když se teď rozhodnete, že stejnou továrnu postavíte v Číně, za jak dlouho ji otevřete?
Za rok a půl by běžela už plná výroba. Povolovací lhůty jsou v Asii celkově kratší, i to je možná důvod, proč asijské ekonomiky teď rostou rychleji.

Co je podle vás důvodem takového nástupu asijských značek pneumatik v Evropě?
Určitě hlavně poměr ceny a výkonu. Není náhodou, že si nás evropské automobilky vybírají už jako dodavatele pneumatik pro své vozy. Povědomí a image těchto značek se výrazně zlepšily.

Velkým tématem automobilového průmyslu je přechod na elektromobilitu. Co to pro vás z pohledu výrobce pneumatik znamená? Bude se jezdit na stejných gumách jako u konvenčních motorů?
Musí mít nižší valivý odpor a přitom vysokou přilnavost, což jsou vlastnosti, které jdou proti sobě. Už šest let pracujeme na vývoji speciálních pneumatik pro elektromobily, vidíme v nich velkou budoucnost.

Autor:


Nejčtenější

Začínal sám v garáži, dnes výrobní linky z jeho firmy dobývají svět

Jakub Krofián s manželkou Alenou.

Jakub Krofián žije svůj americký sen už osmnáctý rok. Jako pětadvacetiletý mladík si z úspor koupil soustruh a doma v...

Lidé se stěhují do okolí měst, každé ráno pak tráví v autech v kolonách

Stávka na francouzské železnici nahnala více lidí do aut. V Paříži se tvoří...

Kvůli vysokým cenám bydlení ve městech roste poptávka po nemovitostech v jejich okolí. „Evidujeme meziroční růst zájmu...



Makléř si myslel, že pracuje v demoverzi, teď žádá vyplatit miliony eur

Harouna M Traore

Francouzský obchodník na burze žaluje makléřskou firmu Valbury Capital. Žádá, aby mu vyplatila 10 milionů eur, které...

Do důchodu později a jiné daně, radí Česku OECD

Ilustrační snímek

Česko by mělo navázat věk pro odchod do důchodu na očekávanou délku života. Doporučuje to Organizace pro hospodářskou...

Výkon na hranici padnutí: v Tesle se museli dopovat energetickými nápoji

Podvozek vozu Tesla Model S

Nadšení amerického miliardáře Elona Muska, který před pár dny děkoval zaměstnancům své automobilky Tesla za dosažení...

Další z rubriky

Při rozdělování peněz z EU se zohlední i přijímání a integrace migrantů

Berlaymont, sídlo Evropské komise

Evropská komise v úterý představila odsouhlasenou podobu modernizované politiky soudržnosti pro příští víceleté...

Cla na hliník a ocel platí i pro EU. Budeme se bránit, kontruje šéf Komise

V roce 2038 nás čeká komplikovanější svět s chřadnoucími USA a těsnější EU

Spojené státy začnou od pátku uplatňovat cla ve výši 25 procent na ocel a deset procent na hliník také na dovoz z...

Evropa vrací úder Trumpovi. V pátek zavede 25% cla na některé zboží z USA

V roce 2038 nás čeká komplikovanější svět s chřadnoucími USA a těsnější EU

Evropská unie v pátek začne uplatňovat cla ve výši 25 procent na dovoz některého zboží ze Spojených států. Oznámila to...

Najdete na iDNES.cz