Česko jsme si zamilovali, říká šéf čínské pneumatikárny po obhlídce lokalit

  16:59aktualizováno  16:59
Česko je jedním ze žhavých kandidátů pro novou pneumatikárnu LingLong. Její šéf to prohlásil po několikadenní cestě po vyhlédnutých lokalitách v Česku a dalších zemích. „Rozhodnout se chceme do tří měsíců,“ řekl Wang Feng, prezident LingLong Tire.
Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: AP

Proč vás začala zajímat Evropa pro výrobu pneumatik?
Je to jeden ze tří hlavních světových trhů pro auta, takže je logické, že bychom zde chtěli mít silnější zastoupení. Navíc jsme uzavřeli smlouvy s některými výrobci automobilů na dodávku pneumatik do prvovýroby, a proto k nim potřebujeme být blíže. Evropský trh stále roste a podle našich odhadů poroste i dál, určitě si chceme také vzít část tržního podílu od stávajících hráčů.

V jakých zemích vybíráte místo pro budoucí závod?
Kromě Česka ještě na Slovensku, v Polsku a Maďarsku. Původně jsme o Česku ani neuvažovali, ale po jednáních s Radkem Grillem, majitelem nejlevnejsipneu.cz, pro kterého jsme začali vyrábět pneumatiky, jsme se rozhodli řešit i výrobu v Česku. Zamilovali jsme si to tu a líbí se nám tu. Ale nemůžeme se rozhodovat jen podle toho, kde se nám líbí a kde ne.

Co hraje pro investici v Česku?
Určitě dobré ekonomické prostředí i dostatek kvalifikovaných pracovních sil. Záležet bude také na přístupu úřadů a jejich možné podpoře. Zájem úřadů vidíme, určitě nás potěšila i návštěva vašeho prezidenta v Číně.

Během své návštěvy Číny se Miloš Zeman setkal s Wang Fengem, prezidentem...

Během své návštěvy Číny se Miloš Zeman setkal s Wang Fengem, prezidentem gumárenské společnosti LingLong Tire.

Co naopak hraje proti Česku?
Nejsou tu zcela ideální pozemky, kde bychom chtěli působit. Velká neznámá je pro nás doba povolování celé stavby.

Je pro Česko výhodou, či nevýhodou ve vašem rozhodování, že tu továrnu na pneumatiky staví už korejský Nexen?
Je to výhoda i nevýhoda. Na jednu stranu to vnímáme, že mají investoři v Česko důvěru, na druhou stranu to znamená, že může být problém sehnat dostatek lidí.

V Česku máte vyhlédnutou průmyslovou zónu v Mošnově u Ostravy nebo Barboru v Karviné. Jsou pro vás dostatečné?
Potřebujeme sto hektarů, i když zpočátku budeme mít menší závod. Nicméně chceme mít rezervu na další expanzi. V Mošnově bohužel není sto hektarů v kuse. V Karviné to jde, ale zatím je zóna jen na papíře.

Za jak dlouho po rozhodnutí, kde továrnu postavíte, chcete zahájit výrobu?
To si neodvažuji předjímat. Záleží to na procesu povolování, který nemáme ve svých rukou. Nečekáme, že bychom povolení mohli mít dříve než za rok a půl.

Když se teď rozhodnete, že stejnou továrnu postavíte v Číně, za jak dlouho ji otevřete?
Za rok a půl by běžela už plná výroba. Povolovací lhůty jsou v Asii celkově kratší, i to je možná důvod, proč asijské ekonomiky teď rostou rychleji.

Co je podle vás důvodem takového nástupu asijských značek pneumatik v Evropě?
Určitě hlavně poměr ceny a výkonu. Není náhodou, že si nás evropské automobilky vybírají už jako dodavatele pneumatik pro své vozy. Povědomí a image těchto značek se výrazně zlepšily.

Velkým tématem automobilového průmyslu je přechod na elektromobilitu. Co to pro vás z pohledu výrobce pneumatik znamená? Bude se jezdit na stejných gumách jako u konvenčních motorů?
Musí mít nižší valivý odpor a přitom vysokou přilnavost, což jsou vlastnosti, které jdou proti sobě. Už šest let pracujeme na vývoji speciálních pneumatik pro elektromobily, vidíme v nich velkou budoucnost.

Autor:


Nejčtenější

Všichni chtěli spot ve stylu Air Bank, říká autor. Nově opisuje E.ON

Reklama na služby E.ON.

Jedni říkají, že jde o „vykrádačku“, jiní to tak nevidí. Spotů, které se inspirovaly populárními krátkými reklamami Air...

Šátek za tisíc dolarů vypadá jako ženské přirození, značka Fendi sklidila výsměch

Růžovou šálu Touch of Fur vyrábí italská módní značka Fendi

Italská značka luxusního oblečení Fendi pobavila svým kožešinovým šátkem mnohé uživatele sociálních sítí. Zejména jeho...



Z prošlého jídla a miliard much udělali dva Britové v Jižní Africe byznys

Od roku 2008, kdy firma vznikla a přijala první zaměstnance, se jejich počet...

Miliardy much a hnijící jídlo jsou pro bratry Jasona a Davida Drewovy z Velké Británie jádrem podnikání. V Jižní Africe...

Mladí chtějí žít na dluh a mít hned to, na co rodiče šetřili, říká bankéř

Šéf Sberbank Edin Karabeg

Mileniálové si půjčují a jsou častěji ochotni jít do rizika než jejich rodiče, myslí si šéf české pobočky Sberbank Edin...

KVÍZ: Proč chyběl v Československu toaletní papír a kde byste našli Baťov?

Peníze

České a slovenské hospodářství prošlo za posledních sto let etapami bouřlivého rozvoje i zaostávání. Děti dnes už...

Další z rubriky

Evopská komise začala prověřovat možný střet zájmů Babiše kvůli Agrofertu

Sídlo společnosti Agrofert na pražském Chodovci.

Evropská komise začala prověřovat možný střet zájmů českého premiéra Andreje Babiše v souvislosti s dotacemi pro...

Británie zažívá největší propad turistů od roku 2009. Češi jezdí dál

Londýnský Big Ben obklopený turisty.

Turisté začali na jaře mizet z Velké Británie nejrychlejším tempem od doby finanční krize před deseti lety. Méně se na...

Bohatí klienti nedosáhnou na dobré investice. Na vině jsou směrnice EU

Ilustrační snímek

Nová evropská pravidla pro investování MiFID II jsou omezující, doplácí na to majetní privátní klienti, říkají švédští...



Najdete na iDNES.cz