Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Česko jsme si zamilovali, říká šéf čínské pneumatikárny po obhlídce lokalit

  16:59aktualizováno  16:59
Česko je jedním ze žhavých kandidátů pro novou pneumatikárnu LingLong. Její šéf to prohlásil po několikadenní cestě po vyhlédnutých lokalitách v Česku a dalších zemích. „Rozhodnout se chceme do tří měsíců,“ řekl Wang Feng, prezident LingLong Tire.
(Ilustrační snímek)

(Ilustrační snímek) | foto: AP

Proč vás začala zajímat Evropa pro výrobu pneumatik?
Je to jeden ze tří hlavních světových trhů pro auta, takže je logické, že bychom zde chtěli mít silnější zastoupení. Navíc jsme uzavřeli smlouvy s některými výrobci automobilů na dodávku pneumatik do prvovýroby, a proto k nim potřebujeme být blíže. Evropský trh stále roste a podle našich odhadů poroste i dál, určitě si chceme také vzít část tržního podílu od stávajících hráčů.

V jakých zemích vybíráte místo pro budoucí závod?
Kromě Česka ještě na Slovensku, v Polsku a Maďarsku. Původně jsme o Česku ani neuvažovali, ale po jednáních s Radkem Grillem, majitelem nejlevnejsipneu.cz, pro kterého jsme začali vyrábět pneumatiky, jsme se rozhodli řešit i výrobu v Česku. Zamilovali jsme si to tu a líbí se nám tu. Ale nemůžeme se rozhodovat jen podle toho, kde se nám líbí a kde ne.

Co hraje pro investici v Česku?
Určitě dobré ekonomické prostředí i dostatek kvalifikovaných pracovních sil. Záležet bude také na přístupu úřadů a jejich možné podpoře. Zájem úřadů vidíme, určitě nás potěšila i návštěva vašeho prezidenta v Číně.

Během své návštěvy Číny se Miloš Zeman setkal s Wang Fengem, prezidentem...

Během své návštěvy Číny se Miloš Zeman setkal s Wang Fengem, prezidentem gumárenské společnosti LingLong Tire.

Co naopak hraje proti Česku?
Nejsou tu zcela ideální pozemky, kde bychom chtěli působit. Velká neznámá je pro nás doba povolování celé stavby.

Je pro Česko výhodou, či nevýhodou ve vašem rozhodování, že tu továrnu na pneumatiky staví už korejský Nexen?
Je to výhoda i nevýhoda. Na jednu stranu to vnímáme, že mají investoři v Česko důvěru, na druhou stranu to znamená, že může být problém sehnat dostatek lidí.

V Česku máte vyhlédnutou průmyslovou zónu v Mošnově u Ostravy nebo Barboru v Karviné. Jsou pro vás dostatečné?
Potřebujeme sto hektarů, i když zpočátku budeme mít menší závod. Nicméně chceme mít rezervu na další expanzi. V Mošnově bohužel není sto hektarů v kuse. V Karviné to jde, ale zatím je zóna jen na papíře.

Za jak dlouho po rozhodnutí, kde továrnu postavíte, chcete zahájit výrobu?
To si neodvažuji předjímat. Záleží to na procesu povolování, který nemáme ve svých rukou. Nečekáme, že bychom povolení mohli mít dříve než za rok a půl.

Když se teď rozhodnete, že stejnou továrnu postavíte v Číně, za jak dlouho ji otevřete?
Za rok a půl by běžela už plná výroba. Povolovací lhůty jsou v Asii celkově kratší, i to je možná důvod, proč asijské ekonomiky teď rostou rychleji.

Co je podle vás důvodem takového nástupu asijských značek pneumatik v Evropě?
Určitě hlavně poměr ceny a výkonu. Není náhodou, že si nás evropské automobilky vybírají už jako dodavatele pneumatik pro své vozy. Povědomí a image těchto značek se výrazně zlepšily.

Velkým tématem automobilového průmyslu je přechod na elektromobilitu. Co to pro vás z pohledu výrobce pneumatik znamená? Bude se jezdit na stejných gumách jako u konvenčních motorů?
Musí mít nižší valivý odpor a přitom vysokou přilnavost, což jsou vlastnosti, které jdou proti sobě. Už šest let pracujeme na vývoji speciálních pneumatik pro elektromobily, vidíme v nich velkou budoucnost.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
EU si chce posvítit na daně technologických gigantů. Irsko se brání

Agresivní daňová politika Googlu, Facebooku, Amazonu nebo Applu leží v žaludcích ministerstev financí unijních zemí už téměř deset let. Státy se ale do dneška...  celý článek

Brexit (ilustrační snímek).
Londýnský bankéř: Brexit bude šok, nervozita v City ještě poroste

Plánovaný odchod Velké Británie z Evropské unie přinesl otázku, kolik bankéřů se zemi podaří udržet v londýnské City. Nyní tam proběhne 40 procent všech...  celý článek

Peugeot 308 GT
Prodej nových vozů v Evropě v září klesl. Nejvíc se propadl Ford a PSA

Prodej nových osobních automobilů v Evropské unii a zemích Evropského sdružení volného obchodu (EFTA), tedy v Norsku, Švýcarsku, na Islandu a v...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.