Informoval o tom mluvčí společnosti Supraphon Vladan Drvota.
"Zatímco my nadále rozvíjíme růst digitálního prodeje, Supraphon má odborníky, zkušenosti a znalosti místních poměrů na takové úrovni, aby zajistil prvotřídní marketing a distribuci našich CD a DVD," sdělil Bernd Dopp, prezident a výkonný ředitel společnosti Warner Music pro střední a východní Evropu.
Ředitelka Supraphonu Iva Milerová uvedla, že zkušenosti a tradiční postavení Supraphonu v České republice zajistí, aby produkce Warner Music měla i nadále pevnou pozici v nabídce tuzemského hudebního trhu.
"Pro koncové spotřebitele nebo fanoušky hudby a interpretů firmy Warner Music neznamená uzavřená smlouva v dobrém slova smyslu nic. Supraphon se nyní bude snažit, aby hudební nosiče byly přítomny na tuzemském trhu ve stejné, ne-li větší míře," řekla Milerová. Dodala, že o nových nahrávkách tuzemských interpretů firmy Warner Music, například skupiny Tata Bojs, se vedou jednání.
Lídrem trhu je Universal Music
Nejsilnější pozici na trhu má v současné době vydavatelství Universal Music s podílem 30,2 procenta. Následuje společnost EMI (19,1 procenta) a česká pobočka Sony Music (19 procent). Na dalších místech jsou firmy Supraphon (15,3 procenta), Warner Music (8,5 procenta) a Popron Music (4,2 procenta).
Jejich přesné zisky jsou neveřejné, pouze na konci každého roku česká pobočka Mezinárodní federace hudebního průmyslu (IFPI) oznamuje počet prodaných nosičů jednotlivých interpretů.
"Spolupráce s Warner Music pro nás znamená rozšíření pole působnosti o zahraniční repertoár," podotkla Milerová. Prvním nosičem, který bude Supraphon pro Warner Music distribuovat, bude DVD Madonny z jejího turné Sticky & Sweet.
Skupina Warner Music Group se stala v květnu 2005 jedinou samostatnou hudební společností veřejně obchodovanou v USA. Firma působí prostřednictvím mezinárodních poboček a licenčních partnerů ve více než 50 zemích.