Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Wi-fi v pendolinech je po dvou letech ve druhém kole. Může být letos

  9:45aktualizováno  15:24
O internetu pro cestující sedmi pendolin Českých drah se mluví už od roku 2008. Zatím je veřejná zakázka za dvacet milionů korun ve druhém kole, kam postoupily čtyři z pěti firem. Dráhy se jim chystají rozeslat technickou zadávací dokumentaci a následně vyhodnotí nabídky. Je tedy možné, že se internet letos konečně spustí.
Pendolino čeká na internet dva roky. Ilustrační foto

Pendolino čeká na internet dva roky. Ilustrační foto | foto: Lukáš Bíba, MF DNES

"Rádi bychom, aby to bylo ještě letos," řekl iDNES.cz vedoucí tiskového oddělení Českých drah Radek Joklík. O zakázku se ucházejí čtyři firmy, které dráhy nemohou prozradit. Vítěz za předpokládanou částku 20 milionů zajistí montáž wi-fi sítě a údržbu na pět let.

Proč se internet v Pendolinech neustále zpožďuje? "Musíme podle zákona splnit standardní postup. Nejdříve bylo první kolo soutěže, pak druhé kolo. Než se zpracovala technická dokumentace, tak to chvíli trvalo. V nejbližší době bychom měli předat soutěžícím technickou zadávací dokumentaci, potom budeme čekat na nabídky a následně je vyhodnocovat," vysvětluje Joklík.

Zároveň dodal, že je předčasné mluvit o tom, zda služba bude znamenat také zdražení jízdenek. "Obchodní model zpoplatnění služby internetu ve vlakových soupravách ČD bude záležet na nabídkách firem a na konečné ceně, za kterou projekt zrealizujeme. V tuto chvíli je předčasné o promítnutí do ceny jízdného spekulovat," řekl.

Jedna z pěti firem byla v soutěži vyřazena pro nesplnění kvalifikačních předpokladů a nepostoupila tak do druhého kola. Nyní bude rozhodovat o vítězi především cena.

True

Přestože není stále jistý termín zavedení internetu v pendolinech, dráhy už mají studii na rozšíření bezdrátového připojení i do souprav EuroCity, InterCity a Express. V budoucnu by se tak mohl internet objevit v dalších 240 vlacích a mohli by si ho užít i cestující při cestách do práce. Odhadované náklady na pětiletý provoz jsou 35 milionů korun.

Internet by se týkal i příměstských (souprav Esko) a vybraných regionálních spojů. "Podle počtu vozidel se odhadované náklady u těchto příměstských a regionálních souprav počítají v desítkách milionů Kč. Co se časového harmonogramu týče, další zakázky by mohly být vypsány po úspěšné realizaci projektu v jednotkách Pendolino," doplnil mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Distribuční centrum pro e-shop Lidlu v Plzni.
E-shop Lidlu navštívilo 700 tisíc lidí, nejvíce kupovali oblečení a nářadí

E-shop Lidlu navštívilo první týden fungování 700 tisíc lidí. Kolik lidí koupilo zboží, ale firma neuvedla. Největší poptávka je po oblečení. Po Lidlu a Tesku...  celý článek

IKEA (Ilustrační snímek).
Konec luštění návodů. IKEA kupuje firmu na hodinové manžele TaskRabbit

Švédský nábytkářský řetězec IKEA se dohodl na koupi společnosti TaskRabbit, která zprostředkovává pracovníky pro drobné domácí práce, například montáž nábytku,...  celý článek

Ředitel Hamé Martin Štrupl
Stát nemá co mluvit do marží a dvojí kvality, říká šéf Hamé

Výši přirážek a problém dvojí kvality má vyřešit trh a ne vláda, říká v rozhovoru pro iDNES.cz ředitel potravinářské firmy Hamé Martin Štrupl. Hlavním...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.