Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Windows mají potíže: část vytvořil scientolog

  21:47aktualizováno  21:47
Softwarový gigant Microsoft čelí v Německu neobvyklému problému. Součást operačního systému Windows 2000 vytvořila firma, v jejímž čele stojí scientolog. Němci jsou na tuto sektu citliví a mnozí věří, že v programu mohla nechat bezpečnostní skuliny. Jádrem problému se stal jednoduchý program, který provádí defragmentaci pevného disku. Zjednodušeně řečeno, řadí uložená data za sebe tak, aby šla co nejoptimálněji načítat.

Microsoft už vyvinul komplexní instrukce, jak defragmentační program odstranit, což bylo do té doby pro neodborníka takřka nemožné.

"Problém existuje jenom kvůli médiím, která upozornila, že autorem programu je americká firma Executive software incorporated, jejíž šéf je členem scientologické církve," posteskl si mluvčí německého Microsoftu Thomas Baumgaertner.

Poplach vytvořený německým tiskem však nezůstal bez oficiální odezvy. Šéf německé pobočky Microsoftu Richard Roy totiž musel vysvětlovat celý problém bezpečnostním odborníkům vlády.

Němci nepovažují scientologii za náboženství, nýbrž za kult, který využívá slabost svých členů, aby získal bohatství. Evropský mluvčí firmy Executive Software potvrdil, že předseda společnosti Craig Jensen je scientolog. "Je to ale stejné, jako když je šéfem firmy třeba křesťan. Nemá to žádnou souvislost s vývojem a prodejem softwaru," řekl.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Studie Škoda Vision E se na autosalonu ve Frankfurtu představí v upravené...
Škoda bude vyrábět baterie pro elektroauta. Pojede na ně i Vision E

Důležitou zakázku získala automobilka Škoda od svého vlastníka německého automobilového koncernu Volkswagen. V Mladé Boleslavi bude vyrábět baterie potřebné...  celý článek

Distribuční centrum pro e-shop Lidlu v Plzni.
E-shop Lidlu navštívilo 700 tisíc lidí, nejvíce kupovali oblečení a nářadí

E-shop Lidlu navštívilo první týden fungování 700 tisíc lidí. Kolik lidí koupilo zboží, ale firma neuvedla. Největší poptávka je po oblečení. Po Lidlu a Tesku...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Osobní údaje za mušku zlatou. Firma přetavuje nákupní body na informace

Kvůli přísnější ochraně osobních údajů je pro obchodníky čím dál těžší získávat informace o svých zákaznících. Společnost Rondo přišla na to, jak to dělat...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.