Měl zachránit pověst VW v Americe, teď šéf Škody Vahland náhle odchází

  13:40aktualizováno  13:40
Winfried Vahland, který je končícím šéfem české Škoda Auto, od listopadu vedení operací Volkswagenu v Severní Americe nepřevezme. Vahland Volkswagen opouští kvůli názorovým rozdílům na podobu nového koncernového regionu Severní Amerika (NAR).

Vahland byl pověřen řízením operací v Severní Americe v rámci změn ve vedení kvůli emisnímu skandálu. | foto: Bloomberg

„S aférou kolem dieselových motorů nemá rozhodnutí Winfrieda Vahlanda nic společného. K tomuto rozhodnutí ho vedly rozdílné názory na podobu nového koncernového regionu NAR (v Severní Americe), který měl řídit,“ uvedl mluvčí Škody Jozef Baláž.

Právě o neshodách ohledně strategie dalšího postupu v aféře s podvody při měření emisí NOx přitom spekulovala agentura Reuters.

Interní vyšetřování ve VW

Na podvodech se podílelo třicet manažerů

Podle informací iDNES.cz Vahland svůj odchod ze skupiny ve středu s předstihem oznámil zaměstnancům mladoboleslavské automobilky. V jeho rozhodnutí hrály roli i osobní důvody.

Ačkoli rodák z Německa, Vahland strávil většinu svého profesního života v zahraničí. I to sehrálo v jeho rozhodování roli. Z Česka by se s přijetím nového postu v koncernu přesídlil do Severní Ameriky.

„Profesor Vahland prokázal v uplynulých 25 letech velkou službu celému koncernu. Respektujeme jeho rozhodnutí a děkujeme mu za jeho mimořádný výkon,“ uvedl předseda představenstva koncernu Volkswagen Matthias Müller.

Winfried Vahland byl pověřen řízením operací v Severní Americe v rámci změn ve vedení kvůli emisnímu skandálu. Podle dřívějších spekulací byl i jedním z kandidátů na funkci generálního ředitele celé automobilové skupiny. Na této pozici si ho v minulosti dle svých slov dokázal představit bývalý předseda dozorčí rady německé automobilky Volkswagen Ferdinand Piëch.

Aféra s dieslovými motory

Volkswagen v září přiznal, že do zhruba 11 milionů aut s naftovými motory po celém světě instaloval software, který umožňuje manipulovat s výsledky měření emisí. Skandál srazil tržní hodnotu podniku o třetinu, donutil k odchodu generálního ředitele společnosti a vedl k vyšetřování po celém světě.

V čele mladoboleslavského podniku má Vahlanda nahradit Bernhard Maier, současný šéf odbytu značky Porsche (více čtěte zde: Tajemný automechanik Maier se vypracoval od píky).

Křišťálová Lupa 2015

Osmapadesátiletý Vahland byl předsedou představenstva společnosti Škoda Auto od září 2010. Už v letech 2002 až 2005 měl v představenstvu automobilky na starosti ekonomiku. Vahland začínal v koncernu General Motors, kde působil v letech 1984 až 1990. V roce 1990 přešel do Audi, kde začala jeho kariéra v koncernu Volkswagen. V letech 2005 až 2010 řídil jeho čínskou pobočku, předtím byl několik let zodpovědný za aktivity VW v Brazílii a v Argentině.

Během Vahlandova působení v Mladé Boleslavi dokončila Škoda přeměnu v globální automobilovou značku. Továrny v České republice, Číně, Rusku, Kazachstánu, Indii, na Slovensku a na Ukrajině loni poprvé vyrobily více než milion škodovek, zisk dosáhl rekordních 18,4 miliardy korun.

Autoři: , ,

Nejčtenější

Kvůli kolapsu D1 ministerstvo zvažuje zakázat kamiony v levém pruhu

Odstavené kamiony blokovaly dálnici D1 poblíž obce Jiřice mezi Humpolcem a...

Ministr dopravy Dan Ťok viní z kolapsu dopravy na dálnici D1 především řidiče kamionů a dokonce ve spolupráci s policií...

Brněnský šinkanzen naráží na soláry, SŽDC neuhlídala ochranu rychlostní trati

Vysokorychlostní vlak Šinkanzen přijíždí na nádraží v Tokiu (duben 2016)

Správci železnic objevili při přípravě jednoho ze tří pilotních úseků vysokorychlostních tratí problémy s plánovanou...

ŘSD zkontrolovalo problematický úsek D1. O víkendu tu nebyl jediný dělník

Odstavené kamiony blokovaly dálnici D1 poblíž obce Jiřice mezi Humpolcem a...

Zástupci Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) zkontrolovali problematický úsek dálnice D1 u Humpolce, kde měla firma...

Stavbaři z problémového úseku D1 odstoupili od smlouvy s ŘSD

Silničáři a stavbaři se snaží zprovoznit všechny pruhy v kritickém úsek dálnice...

Firmy, které opravují nejdelší modernizovaný úsek dálnice D1 mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem, podle očekávání...

Problémový úsek D1 se rozšíří o jeden pruh, dokončí ho jiná firma

Kolony D1

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) kvůli zpoždění prací na opravovaném úseku D1 mezi Humpolcem na 90. kilometru a...

Další z rubriky

Daň za protesty žlutých vest. Francie poruší rozpočtové pravidlo EU

Francouzský prezident Emmanuel Macron holds na tiskové konferenci na summitu EU...

Rozpočtový schodek Francie se bude příští rok pohybovat kolem 3,2 procenta hrubého domácího produktu. Uvedl to...

O zbytky jídla se v Číně místo prasat postarají švábi

Čínský byznys se šváby, v Sečuanu z nich vyrábějí léky

Číňané momentálně ročně vyprodukují více zbytků jídla, než jsou schopni zkompostovat. Kvůli hrozbě zaplnění ulic...

Omezování fosilních paliv nás bude stát téměř bilion dolarů, varují Norové

Norské ropné plošiny

Tlak na omezování fosilních paliv může Norsko připravit o majetek v hodnotě 800 miliard amerických dolarů. Vyplývá to z...

Najdete na iDNES.cz