Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Wizz Air výrazně zdražil poplatky za koupi letenek. Během roku podruhé

  18:01aktualizováno  18:01
Koupit si letenku od nízkonákladové společnosti Wizz Air přestává být nízkonákladovou záležitostí. Maďarský letecký dopravce, který má i základnu v Praze, opět zdražil poplatek u platby některými platebními kartami o čtvrtinu na 216 korun za každý úsek. Čtyřčlenná rodina tak při rezervaci zpáteční letenky zaplatí jen na přirážce za kreditní kartu 1 728 korun.
Letadlo společnosti Wizz Air

Letadlo společnosti Wizz Air | foto: Wizzair

Letos je to už podruhé, co firma poplatek zdražila. Nejprve v červnu stoupla cena ze 135 na 162 korun, teď nově na 216 korun. Nezměněná ale zůstala letos jednou zdražená cena za platbu bankovním převodem, která je tak aktuálně nejvýhodnějším způsobem koupě letenky. Firma dokonce poplatek za převod zlevnila ze 135 na 108 korun.

Manažer korporátní komunikace Wizz Airu Balasz Varro vysvětluje zdražení snahou podpořit jiné způsoby placení, které firmu nestojí tolik peněz. "Rozdělili jsme poplatky tak, aby odrážely skutečné náklady, které s každou možností placení máme," uvedl Varro. Firma se snaží zákazníky přesvědčit především k platbě kreditní kartou Wizz Airu nebo ke vstupu do svého vlastního věrnostního programu.

Výše poplatku 216 korun je mezi nízkonákladovými společnostmi působícími v Česku momentálně nejvyšší. V případě Wizz Airu jde dokonce u některých letenek o polovinu ceny, kterou cestující zaplatí za samotnou letenku.

Zdražený poplatek je dokonce vyšší, než u Ryanairu. Průkopník levného létání po Evropě si za každý úsek účtuje při platbě kartou s výjimkou jediné s logem Ryanairu 6 eur, tedy zhruba 150 korun. Kvůli tomu čelí zejména ve Velké Británii a Irsku neustále kritice spotřebitelských organizací i státních úřadů. I když karetní společnosti skutečně z každé rezervace část peněz strhnou, rozhodně nejde o takové sumy, jaké nízkonákladové společnosti za platby chtějí. Poplatky se tak pro ně staly vítaným zdrojem příjmů, který jim umožňuje zejména nabízené ceny držet nízko.

Wizz Air do Česka přišel těsně před pádem SkyEurope v roce 2009. Létá z Prahy a Brna.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Silničáři začali na dálnici D1 s likvidací nelegální reklamy (9. října 2017).
Od dálnic zmizely první billboardy. Odstranili i legální, tvrdí majitel

Silničáři začali odstraňovat na dálnicích první nelegální billboardy. Jako první odstranili poutače na D1 na Vysočině a ve středních Čechách. . Začali na D1 na...  celý článek

Budou po Česku plout nákladní lodě jako například na průplavu Rýn - Mohan -...
Lodí po Odře až do Ostravy? Poláci čekají na miliardy z EU, Češi na studii

Polsko chce do tří let začít na Odře stavět vodní cestu k hranici s jižním sousedem. Česko v plánu na propojení Odry s Dunajem tak daleko není, v současnosti...  celý článek

(Ilustrační snímek)
V ČR by se mohla testovat auta bez řidiče, uvažuje se o dálnici D8

V Česku by mohl vzniknout testovací okruh pro auta jezdící bez řidiče a autonomní vozidla by se do budoucna mohla zkoušet i v běžném provozu na dálnicích, nebo...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.