Také reklamní výzkumníci pozorují úbytek Woodse v mediálním éteru.

Také reklamní výzkumníci pozorují úbytek Woodse v mediálním éteru. | foto: AP

Woods už se „neholí“, z reklamy ho stahují i firmy v Česku

  • 41
Golfista Tiger Woods, který se přiznal k nemanželským poměrům, se už neholí ve společnosti fotbalisty Thierryho Henryho a tenisty Rogera Federera. I v Česku se totiž společnost Procter&Gamble rozhodla stáhnout "hříšného" golfistu z reklamy na žiletky Gillette, kde vystupuje s výše jmenovanými sportovci.

Česká pobočka tak následovala rozhodnutí společnosti Woodse v kampani na Gillette omezit. "Respektujeme jeho snahu snížit publicitu, proto dojde i k omezení jeho role v marketingových programech. Vzhledem k tomu, že tyto programy mají většinou širší než lokální záběr, tak i v České republice může dojít k podobnému omezení," říká mluvčí Procter&Gamble pro Česko Ivan Krejčí.

Firmy o Woodsovi

Accenture
"Vzhledem k okolnostem z posledních dvou týdnů a po pečlivém zvážení a analýze se společnost rozhodla, že Woods už není tím pravým reprezentantem."

Gatorade
"Rozhodli jsme se už před několika měsíci, že produkt s Tigerem Woodsem nahradíme."

Gillette
"Jeho snahu o snížení publicity a ochranu soukromí plně respektujeme a podporujeme omezením jeho role v marketingových programech."

AT&T
"V současné době probíhá vyhodnocování našeho vztahu s Woodsem."

Tag Heuer
"Budeme pokračovat, je nejlepší golfista. Jeho soukromý život není náš byznys."

Pramen: agentury

I reklamní výzkumníci pozorují úbytek Woodse v mediálním éteru. "Nemáme přesná data, ale je vidět, že nyní v televizi běží verze, kde je Woodsova část vystřihnuta," říká ředitel výzkumné společnosti TNS Media Intelligence Michal Štochl.

Golfovou jedničku, která ale nedávno šokovala svým paralelním hříšným životem, hodily přes palubu i další věhlasné firmy, jimž Woods propůjčil svou tvář a image golfového zázraku a bezproblémového "slušňáka".

Zatím poslední je rozchod s poradenskou společností Accenture. Ta v neděli oznámila, že pro ně spojení s Woodsem není "zrovna reprezentativní".

Už dříve se s americkým golfistou rozloučil výrobce energetických nápojů Gatorade z rodiny Pepsi. Ti však podle svých slov plánovali kampaň s Woodsem ukončit už před několika měsíci a s nedávnými aférkami to nemá prý nic společného.

I na české webové stránce nápoje už o golfistovi není ani zmínky. "Je to v tobě" tam nyní hlásá pouze anglický fotbalový záložník Frank Lampard, který je proslulý svým slušným chováním a velice spořádaným osobním životem. Alespoň prozatím.

Další velké značky, jako je americký výrobce sportovního zboží Nike, švýcarské hodinky Tag Heuer či výrobce počítačových her Electronic Arts, které spojily propagaci svých výrobků se jménem světové golfové jedničky, jsou zatím zdrženlivější. Firmy sice přiznávají, že jejich vztah přehodnocují, k "rozvodu" se však nechystají.

"I přes nedávné události v jeho soukromém životě je stále nejlepším golfistou planety. S Tigerem spolupracujeme více než 10 let a jiná tvář je pro náš golfový simulátor EA PGA Tour nemyslitelná," říká Dušan Benža z české pobočky Electronic Arts.

Vánoce s Tigerem Woodsem - taková reklama z trhu rychle mizí.

Firmy se podle mediálních odborníků budou snažit s Woodsem rozloučit diskrétně a tiše. Firmy, které ročně platily golfistovi dohromady 90 milionů dolarů, nebudou chtít vypadat přelétavě a neradi také přiznají sázku na špatného koně.

Tiger Woods si pokazil reputaci spořádaného muže, když na něj vyšla najevo řada sexuálních záletů a také řízení automobilu pod vlivem návykových látek. Takovéto výstřelky svět miliardového marketingu netoleruje.

"Pokud je sportovec takováto ikona, jeho osobní život již není soukromou věcí. Je jako ikona placen, proto je vázán větší odpovědností. Je součástí značky a její pozice. A značky nechtějí být spojovány s podvodníky, zvláště s podvodníky na rodině," míní Štochl.

Sponzorské smlouvy se často doslovně váží na chování a image sportovce a je stanovena i možnost rozvázat smlouvu, pokud dojde k poškození značky. "Stejně se ale někdy hodnotí i samotný propad sportovní výkonnosti" dodává Štochl.

V českém prostředí vzpomíná třeba na případ akrobatického lyžaře Aleše Valenty, který prakticky ze dne na den přestal závodit na světové úrovni a spíše se začal věnovat společenskému životu. To také mnoho sponzorů neslo těžce.