První videoherní přístroj si od Gatese odnesl dvaadvacetiletý Atsushi Ishizaka a Microsoft doufá, že si pro Xbox do japonských obchodů brzy přijde dalšího čtvrt milionu podobně nadšených herních fandů. Právě 250 tisíc konzolí a tucet herních titulů společnost na počáteční rozjezd připravila.
Přesto si Microsoft nedělá iluze, že se mu na trhu ovládaném firmou Sony a jejím systémem Playstation podaří zopakovat výsledek ze Spojených států, kde se za prvních šest týdnů prodalo 1,5 milionu kusů. "Pokud jde o Xbox představuje pro nás Japonsko nejnáročnější trh," míní Hirohisa Ohura, který má za Microsoft Xbox v zemi vycházejícího slunce na starosti.
Také analytici herního průmyslu se o šancích Microsoftu vyjadřují opatrně. "Sony má výrazný náskok. A také konkrétnější plány pro online hry," zdůrazňuje analytik Credit Suisse First Boston Jay Defibaugh.
Co je to Xbox zjistíte ZDE |
Recenze her na Xbox najdete ZDE |
Reklamu na Xbox si prohlédněte ZDE |
První Xbox je už i v ČR - čtěte ZDE |
Sám Gates přiznává, že ambicí firmy není získat okamžitě velký podíl na trhu, ale zaujmout napřed ty nejnáruživější "hardcore" hráče.
Celosvětově má zájem o konzoli, která se na jaře objeví i v českých obchodech, podpořit obří marketingová kampaň. Na ni Microsoft vyčlenil marketingový rozpočet ve výši půl miliardy dolarů.
Spoluzakladatel Microsoftu Bill Gates (vlevo) předává videoherní konzoli Xbox prvnímu japonskému zákazníkovi Atsushi Ishizakiovi. (22. února 2002) |