Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Xerox se propadl do ztráty

  16:43aktualizováno  16:43
Nelichotivým výsledkem skončilo pro předního světového výrobce tiskáren a kopírovacích strojů, americkou společnost Xerox, hospodaření ve třetím čtvrtletí roku 2000. Čistá ztráta byla před započtením zvláštních položek 128 milionů dolarů. Tato částka představuje 20 centů na jednu akcii firmy. Výsledek je výrazně odlišný od srovnatelného období roku 1999, kdy na jednu akcii Xerox připadlo 47 centů celkového zisku ve výši 339 milionů USD.

Ředitel a CEO společnosti Xerox Paul A. Allaire, ke čtvrtletním výsledkům uvedl, že je zřejmé, že provozní náklady firmy dosáhly katastrofální výše a nejsou odpovídající.

Podle Allaira je potřeba přehodnotit a změnit skladbu nákladů, upustit od některých investičních aktivit a hledat nové alternativy pro spotřebitelské financování.

V této souvislosti agentura Reuters uvádí, že by se firma mohla zbavit provozů v Číně a propustit část pracovníků, čímž by mohla získat dvě až čtyři miliardy dolarů.

Analytici podle agentury First Call/Thomson Financial přitom ztrátu ve výši 19 centů na akcii odhadovali. Představitelé společnosti totiž na začátku října varovali, že ve třetím čtvrtletí bude ztráta na akcii vlivem slabých zářijových tržeb, silnější konkurence a dalších problémů činit 15 až 20 centů.

Pokles zaznamenaly také tržby společnosti, které meziročně klesly o čtyři procenta na 4,5 miliardy dolarů a snížily se tak z 4,62 miliardy USD ve srovnatelném období loňska.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Studie Škoda Vision E se na autosalonu ve Frankfurtu představí v upravené...
Škoda bude vyrábět baterie pro elektroauta. Pojede na ně i Vision E

Důležitou zakázku získala automobilka Škoda od svého vlastníka německého automobilového koncernu Volkswagen. V Mladé Boleslavi bude vyrábět baterie potřebné...  celý článek

Montážní linka v mladoboleslavské Škodě Auto. Ilustrační snímek
Žádné změny ve Škodě Auto nechystáme, vzkazuje Volkswagen do Čech

Německý automobilový koncern Volkswagen v tuto chvíli žádné změny u své české značky Škoda Auto nechystá, uvedl mluvčí německého koncernu. Reagoval tak na...  celý článek

Distribuční centrum pro e-shop Lidlu v Plzni.
E-shop Lidlu navštívilo 700 tisíc lidí, nejvíce kupovali oblečení a nářadí

E-shop Lidlu navštívilo první týden fungování 700 tisíc lidí. Kolik lidí koupilo zboží, ale firma neuvedla. Největší poptávka je po oblečení. Po Lidlu a Tesku...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.