Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Yahoo! velí nová šéfka s ostrými lokty

  9:12aktualizováno  9:12
Nebere si servítky, a když se jí něco nelíbí, bez otálení to řekne. Tvrdý manažer. Agresivní v komunikaci. Ve všech ohledech však schopná šéfka. Tak charakterizují Carol Bartzovou, novou ředitelku internetové firmy Yahoo!, lidé, kteří se s ní potkali nebo s ní pracovali.

Nová šéfka Yahoo! Carol Bartzová si nebere servítky. - Carol Bartzová. | foto: Profimedia.cz

Dlouholetá ředitelka softwarové firmy Autodesk přichází do webového portálu zasaženého problémy, aby jej zachránila a pokud možno i prodala. Dokud to ještě jde.

"Carol Bartzová je manažerka, která velmi dobře ví, co chce. Má jasnou vizi, výrazné vůdčí schopnosti a velké charizma. Vždy otevřeně říká svůj názor a je velmi přímá ve všem, co se jí nelíbí," říká ke své bývalé šéfce Oldřich Januška, regionální marketingový šéf firmy Autodesk.

Přestože jde o ženu, která si nenechává do práce příliš mluvit, je podle Janušky ochotná o věcech diskutovat a poslouchat názory spolupracovníků.

Málo času a hodně nervozity

Bartzová, která na místo šéfa druhé největší internetové firmy světa usedla včera, rozhodně nebude mít jednoduchou úlohu. Investoři Yahoo! jsou nervózní a budou chtít co nejrychleji zhodnotit své vklady.

Ty vzaly za své potom, co spoluzakladatel portálu Jerry Yang loni odmítl nabídku na akvizici od společnosti Microsoft. Softwarový gigant nabízel majitelům za firmu 47,5 miliardy dolarů, čili zhruba 33 dolarů za jednu akcii. To se však Yangovi zdálo málo a převzetí nedoporučil.

Dnes se akcie někdejší ikony internetu obchodují kolem dvanácti dolarů a Microsoft i přes snahy největších investorů Yahoo! v čele s Carlem Icahnem už tvrdí, že o plný nákup firmy nemá zájem. Ani po sloučení s Microsoftem by však firmy na tržní podíl Googlu ve vyhledávání beztak nedosáhly.

"Jsou zde (mezi investory, pozn. red.) velká očekávání a malá trpělivost," uvedl pro agenturu Bloomberg investor Ralph Whitworth, který v Yahoo! drží 9,2 milionu akcií. "Nemá příliš prostoru pro manévrování. Investoři moc dobře vědí, kde byly akcie, a už se podívali, kde je jejich dno. Teď chtějí vidět ty výšiny," upozorňuje analytik Sachin Shah z výzkumné firmy ICAP.

Google zvyšuje náskok

Cena akcií dlouhodobě padá a doposud se managementu firmy nedařilo tento vývoj zvrátit: téměř celé poslední tři roky firmě klesal zisk a výhled v současnosti není povzbudivý.

Portál i nadále ztrácí tržní podíl ve vyhledávání ve prospěch svého rivala Google a ubývá mu tak inzerentů. Oproti Googlu má navíc nevýhodu v tom, že je orientován především na anglicky hovořící země, zatímco internetová jednička má přímé zastoupení na 32 světových trzích.

Další problém, se kterým se bude muset Bartzová vypořádat, je odliv klíčových zaměstnanců. Jednu z největších ran v poslední době zasadil firmě někdejší viceprezident pro technologie Qi Lu, který nyní vede internetovou divizi v Microsoftu. Navíc společnost Yahoo! v posledních měsících v rámci zeštíhlení propustila desetinu svých pracovníků.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Montážní linka v mladoboleslavské Škodě Auto. Ilustrační snímek
Žádné změny ve Škodě Auto nechystáme, vzkazuje Volkswagen do Čech

Německý automobilový koncern Volkswagen v tuto chvíli žádné změny u své české značky Škoda Auto nechystá, uvedl mluvčí německého koncernu. Reagoval tak na...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Osobní údaje za mušku zlatou. Firma přetavuje nákupní body na informace

Kvůli přísnější ochraně osobních údajů je pro obchodníky čím dál těžší získávat informace o svých zákaznících. Společnost Rondo přišla na to, jak to dělat...  celý článek

Ředitel Hamé Martin Štrupl
Stát nemá co mluvit do marží a dvojí kvality, říká šéf Hamé

Výši přirážek a problém dvojí kvality má vyřešit trh a ne vláda, říká v rozhovoru pro iDNES.cz ředitel potravinářské firmy Hamé Martin Štrupl. Hlavním...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.