"Zpoplatněná část začíná u sjezdu do Jenišova a pokračuje až ke konci obchvatu Chebu. Tam navazuje dvouproudá silnice vedoucí k hraničnímu přechodu v Pomezí nad Ohří. Celkem je to asi 37,5 kilometru," informoval mluvčí ministerstva dopravy Roman Kluzák.
Dálniční známku za 1 500 korun budou tedy potřebovat i řidiči, kteří míří z Aše či Františkových Lázní na Mariánské Lázně. Pokud by se chtěli placenému úseku vyhnout, nezbude jim nic jiného než zvolit trasu přes Cheb.
"Nedokážu to pochopit. Je to další způsob, jak z nás stát vyždíme peníze," rozčiloval se Jaroslav Schmidt z Chebu, který do Karlových Varů jezdí pravidelně za příbuznými. Vzápětí ale připustil, že si dálniční známku koupí. "Objíždět rychlostní silnici by stálo spoustu času."
Proti zpoplatnění R6 se důrazně ohradila Rada hospodářské a sociální dohody Karlovarského kraje, které předsedá i hejtman Josef Novotný. "Považujeme to za výsměch občanům našeho regionu, ale i za nepokrytý projev arogance moci nynější vládní garnitury," zdůraznil hejtman Karlovarského kraje.
"Zprovozňovaný úsek R6 není napojen na dálniční síť v zemi. V tomto ohledu tedy směřuje odnikud nikam," prohlásil Novotný.
Obce v okolí silnice R6 se obávají nárůstu dopravy
Přesto se obce v okolí silnice R6 obávají nárůstu dopravy. "Určitě dojde ke zvýšení průjezdu Loktem. Tuto trasu budou volit především řidiči, kteří nejezdí za prací do Karlových Varů pravidelně," myslí si starosta Lokte Zdeněk Bednář.
Vyhnout se placené silnici R6 mezi Karlovými Vary a Sokolovem jde trasou přes Chodov nebo kolem Královského Poříčí přes Loket, mezi Sokolovem a Chebem pak například přes Bukovany, Kaceřov a Nebanice. Vedlejší silnice ale jsou v horším stavu.
"Myslím, že se to ale vzhledem ke komplikované trase lidem nevyplatí," domnívá se chodovský starosta Josef Hora.
Poslední úsek silnice R6 mezi Novým Sedlem a Sokolovem - o délce 7 480 metrů - stál podle mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Niny Ledvinové téměř 2,5 miliardy korun bez DPH.
Už nyní se nedají přehlédnout některé závady. Místy je povrch zvlněný, na mostech se objevují trhliny v asfaltu. Dá se čekat, že kvůli nutným opravám bude v nejbližší době nutné svést na některých úsecích provoz do jednoho pruhu.
Ředitelství silnic a dálnic už teď reklamuje u tří stavebních firem (Strabag, Metrostav, Skanska) most přes Ohři, kde se objevily trhliny (více čtěte zde).