Z letní brigády stálé zaměstnání. Firmy tak řeší nedostatek pracovní síly

  14:55aktualizováno  14:55
Letní měsíce jsou spojené s větší poptávkou po brigádnících, kteří mají vykrýt čas dovolených pro stálé zaměstnance. Z prázdninové brigády se však kvůli nedostatku potencionálních zaměstnanců v posledních letech stává dlouhodobá spolupráce. Hlavním lákadlem je možnost seberealizace a upravit si směny po svém.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Ondřej Littera, MAFRA

Nedostatek zaměstnanců, potažmo brigádníků, se snaží firmy řešit  dlouhodobou spoluprací. Sezónní nábor, kdy všichni zaměstnavatelé začnou shánět lidi naráz, je poslední dva roky takřka marný boj. „Sháníme brigádníky po celý rok. Stálou spolupráci máme nyní se stovkou lidí. Nicméně v létě se studenti skutečně po brigádě poohlížejí nejvíc a je šance, že po létě u nás pak zůstanou,“ říká Jan Kanzelsbeger, který vlastní šedesát knihkupectví po celém Česku. 

Hlavní prioritou při náborů nových zaměstnanců je i přes jejich nedostatek vztah ke knihám. „Pak je šance, že se z brigádníků stanou stálí zaměstnanci,“ říká majitel knihkupectví. Takoví adepti pak mají možnost pokračovat i na pozice vedoucích obchodů.

Mladí vedoucí

Šance, že brigádníci zůstanou ve firmě i po prázdninách, jsou podle Rastislava Tesára, HR manažera společnosti McDonald’s, ovlivněny především možností volně si sestavovat směny. Dalšími faktory jsou dobré finanční ohodnocení, spokojenost s pracovním kolektivem i nejrůznější pracovní benefity. 

„Po prázdninách s námi ve spolupráci pokračuje asi polovina brigádníků. Ti si pak volí především víkendové, ale i odpolední směny,“ vysvětluje Tesár s tím, že se jim vedení restaurací i ostatní kolegové ve svém vlastním zájmu často snaží vycházet vstříc.

Další extrém na trhu práce. Volných míst je víc než nezaměstnaných

Vedle rostoucích mezd a benefitů či fungujících kolektivů, jsou to možnosti seberealizace, které firmy při náboru zdůrazňují. „Jako majitelé rádi vyslechneme při cestách po našich pobočkách i nápady mladých lidí a když jsou dobré, mají možnost je rychle prosadit,“ dodává Jan Kanzelsberger. 

Z řad českých studentů evidovaných ministerstvem školství je v České republice 650 tisíc potencionálních sezónních zaměstnanců. Konkrétně jde o 403 tisíc středoškoláků a 255 tisíc vysokoškoláků. Kvůli převisu poptávky po práci ze strany firem jsou však čísla stále nízká. Ne každý totiž chce nebo musí pracovat.

Autor:


Nejčtenější

Výplach na americké burze se přelévá do celého světa, do Česka také

Ilustrační snímek

Akcie ve Spojených státech zaznamenaly ve středu nejprudší denní propad za několik měsíců. Pokles cen zasáhl hlavně...

Banku s „hodným bankéřem“ spolkne Moneta. Přejmenuje se na Air Bank

Air Bank už dlouho láká nové klienty úspěšnou televizní kampaní se zlým a...

Obchod za dvacet miliard výrazně změní rozložení sil v českém bankovnictví. Po spojení Monety, Air Bank a části Home...



Zmetek, označil Ťok lokomotivy, které České dráhy koupily dvakrát dráž

Ilustrační snímek

Optikou ministra dopravy Dana Ťoka jsou lokomotivy Emil Zátopek zmetkem, který je nutné vrátit výrobci. Za...

Dámská a pánská volenka za 100 tisíc. Sezona tanečních startuje

Taneční pro mládež v tak masovém měřítku jsou unikát, který má obdoby jen na...

Kdo z absolventů tanečních by si nepamatoval, jak při střídavé mazurce vyzkoušel hned několik tanečních partnerů? Pro...

Všichni chtěli spot ve stylu Air Bank, říká autor. Nově opisuje E.ON

Reklama na služby E.ON.

Jedni říkají, že jde o „vykrádačku“, jiní to tak nevidí. Spotů, které se inspirovaly populárními krátkými reklamami Air...

Další z rubriky

Kapři kvůli suchu podraží. Kilo vánoční pochoutky vyjde na 100 korun

Ilustrační snímek

Rybářství Třeboň navrhuje velkoobchodním odběratelům koncovou cenu při vánočním prodeji u stánků kolem 100 korun za...

Útok na modré zóny, sdílená auta chtějí parkovat levněji

V ulici Jaselská nedaleko Vítězného náměstí v Praze 6 jsou již v ulicích...

Modré zóny v Praze slouží od února nejen parkujícím rezidentům, ale i sdíleným vozům carsharingových firem. Díky...

Mladí chtějí žít na dluh a mít hned to, na co rodiče šetřili, říká bankéř

Šéf Sberbank Edin Karabeg

Mileniálové si půjčují a jsou častěji ochotni jít do rizika než jejich rodiče, myslí si šéf české pobočky Sberbank Edin...



Najdete na iDNES.cz