Z některých rychlíků zmizely jídelní vozy

  14:53aktualizováno  14:53
Cestující v téměř třiceti expresech a rychlících Českých drah si v nich během parného léta nebudou moci zakoupit jakékoliv občerstvení. Ze spojů mířících z Prahy do Zlína, Hradce Králové, Vsetína či Luhačovic totiž před několika dny zmizely jídelní vozy, které provozovala společnost Urblík.

Provozovatel pojízdných restaurací už je z podnikání unavený. Rozhodl se proto skončit. | foto: Michal Klíma, MAFRA

"Její majitel nás informoval, že končí s jejich provozováním a chce se věnovat jiné podnikatelské činnosti," uvedl Petr Šťáhlavský z tiskového oddělení drah.

Podle Pavla Urblíka, který má stále s drahami platnou smlouvu na pronájem vagonů, však nemusí být konec jídelních vozů ještě definitivní. "Část lidí, kteří jídelní vozy obsluhují, by byla ochotná uzavřít s drahami smlouvu přímo, už bez mé účasti. Nyní čekáme na to, jak se České dráhy k tomuto návrhu postaví," sdělil redaktorovi MF DNES Pavel Urblík.

Dráhy ale preferují dohodu s firmou, která by zastřešovala služby více posádek. "Požadujeme jednu smlouvu s partnerem, který dlouhodobě zajistí celý několikadenní oběh vozů," řekl Šťáhlavský.

Pokud tak dráhy dohodu s jednotlivci odmítnou, došlo by zřejmě k návratu jídelních vozů na vybrané rychlíky nejdříve od nového jízdního řádu, který začne platit v prosinci.

Dráhy by navíc musely najít nového provozovatele. Jídelní a lůžkové vozy, které jsou druhou českou společností vozící jídelní vozy, o převzetí Urblíkových tras neuvažují.

Jako hlavní důvod, proč končí s pojízdnými hospodami, uvádí Urblík únavu z podnikání. "Zpočátku to děláte s nadšením, pak z toho ale začnete být opotřebovaný, je to spousta starostí a rozhodně nemůžete čekat žádné zázračné výnosy," popisuje Urblík.

Čtěte ve čtvrteční MF DNES

Více o konci jídelních vozů Urblík čtěte ve čtvrtečním vydání MF DNES

.




Nejčtenější

Výplach na americké burze se přelévá do celého světa, do Česka také

Ilustrační snímek

Akcie ve Spojených státech zaznamenaly ve středu nejprudší denní propad za několik měsíců. Pokles cen zasáhl hlavně...

Všichni chtěli spot ve stylu Air Bank, říká autor. Nově opisuje E.ON

Reklama na služby E.ON.

Jedni říkají, že jde o „vykrádačku“, jiní to tak nevidí. Spotů, které se inspirovaly populárními krátkými reklamami Air...



Šátek za tisíc dolarů vypadá jako ženské přirození, značka Fendi sklidila výsměch

Růžovou šálu Touch of Fur vyrábí italská módní značka Fendi

Italská značka luxusního oblečení Fendi pobavila svým kožešinovým šátkem mnohé uživatele sociálních sítí. Zejména jeho...

Mladí chtějí žít na dluh a mít hned to, na co rodiče šetřili, říká bankéř

Šéf Sberbank Edin Karabeg

Mileniálové si půjčují a jsou častěji ochotni jít do rizika než jejich rodiče, myslí si šéf české pobočky Sberbank Edin...

KVÍZ: Proč chyběl v Československu toaletní papír a kde byste našli Baťov?

Peníze

České a slovenské hospodářství prošlo za posledních sto let etapami bouřlivého rozvoje i zaostávání. Děti dnes už...

Další z rubriky

OBRAZEM: Přes 16 hodin v letadle. Letečtí fandové mají z čeho vybírat

Dopravní letadlo Airbus A350-900, které společnost Singapore Airlines nasazuje...

Pro některé čirý masochismus, pro jiné nebeský zážitek. Deset nejdelších letů světa má jedno společné. V oblacích...

Na koleje se vrací legendární Vindobona. České dráhy upravují názvy spojů

Vindobona, motorový vůz řady 854

V roce 2019 přibude v jízdním řádu více jednotných názvů vlakových linek. Ty nahradí doposud odlišná pojmenování...

Cesta vlakem se zkrátí, stát zrychlí některé klíčové tratě

Výstavba koridoru Rokycany - Plzeň.

Denní dojíždění vlakem za prací do Prahy z Pardubic je stále běžnější. Ceny bytů jsou v Pardubicích dvakrát nižší,...



Najdete na iDNES.cz