Vodafone za letošních sedm měsíců investoval do internetové reklamy 41,97 milionu, to je ze všech firem nejvíce. Druhou příčku obsadila Telefónica O2. Mobilní operátor vydal skoro o šest milionů méně.
V červenci utratily firmy za internetovou reklamu 175,4 milionu korun. Největší prostor přitom zaujímala reklama na služby pojišťoven. Největší výdaje za poslední měsíc měla společnost Allianz (téměř 12 milionů). Následoval Vodafone (9 milionů), ING Management Services (6,7 milionu), čtvrtým největším zadavatelem byla on-line aukční síň Aukro s téměř 6 miliony.
Největší výdaje za internetovou reklamu (2008) | ||
1. | Vodafone | 41,97 |
2. | Telefónica O2 | 36,05 |
3. | Aukro | 32,58 |
4. | Bwin International | 24,49 |
5. | T-Mobile | 23,84 |
6. | Allianz Direct | 23,37 |
7. | Komerční banka | 22,84 |
8. | Ford Motor Company | 21,45 |
9. | Unilever | 19,06 |
10. | Peugeot | 18,69 |
Útrata se zvyšovala postupně od začátku roku, kdy byly výdaje letos nejnižší (117,3 milionu). Nejvíce utrácejí firmy v obdobím před Vánocemi a na jaře. Po Vánocích bývají výdaje nízké.
Z hlediska odvětví nejvíce do internetové reklamy v červenci investovaly pojišťovny (19 milionů), banky, spořitelny a investiční fondy (16,4 milionu) a automobilky (16 milionů).