Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Za nákup na splátky není nutné platit více

  21:47aktualizováno  21:47
Koupit něco na splátky a nezaplatit ani korunu navíc? To není utopie, ale realita předvánočních toulek po obchodech. Konkurence naplno vtrhla i mezi firmy nabízející nákup na dluh. Tyto společnosti totiž nemohou příliš počítat s tím, že se zvýší počet lidí ochotných se třeba kvůli dárkům zadlužit - bez peněz se vydávají za nákupy průměrně tři lidé z deseti stejně jako před rokem.

Lídři předchozích let - Multiservis, Cetelem či Home Credit - v tomto směru sice zaspali, ale čím dál více se mezi ně tlačí společnosti, které byly podle počtu klientů či obratu dříve vzadu.

"Počítáme s desetiprocentním nárůstem klientů oproti loňskému roku," říká Pavel Milota, ředitel společnosti Triangl, prodávající na splátky bez navýšení. Této firmě, která s tímto způsobem prodeje začala jako první, přibývá konkurence.  Je to například Hösl Komfort či Max, který však funguje zatím jen pro pražské zákazníky. Pozadu v tomto směru nezůstávají ani některé internetové obchody.

Velké společnosti, které tradičně nabízely prodej na splátky, se zatím odhodlávají k podobné nabídce jen pomalu. Zareagoval jen Multiservis. "Za nákup na splátky nebudou v listopadu a prosinci majitelům OK karty účtovány žádné úroky a zboží začnou splácet až v lednu," uvádí zástupkyně společnosti GE Capital Multiservis Kamila Nosková.

Dodává, že pokud klient splatí zboží do půlky ledna, nebude si společnost účtovat žádný úrok. Člověk, který se rozhodne pro firmu nabízející nulové navýšení, může při větších nákupech ušetřit nemalou částku. Například při nákupu zboží za dvacet tisíc korun činí úspora při výběru vhodné firmy až pět tisíc korun.

Jak vůbec mohou firmy, které si neúčtují nic navíc, vydělávat? Jednoduše. "Triangl nakupuje přímo u výrobců, takže odpadají náklady na zprostředkovatele, to znamená velkoobchody. Ušetří se také proto, že nefungujeme ani jako klasický maloobchod, zboží si zákazníci vybírají z katalogu. Ceny jsou přitom stejné jako v obchodě a zákazníci neplatí ani dopravu," vysvětluje zástupce firmy David Roj.

Společnosti nabízející zboží bez navýšení mají však jednu nevýhodu. Člověk si obvykle musí vybrat z omezené katalogové nabídky, zatímco například u nákupu na úvěrovou kartu je výběr zboží téměř neomezený. Zúžený výběr pocítí zákazník zejména u menších prodejců. U větších firem je nabízený sortiment podobný jako v obchodě. Třeba u společnosti Max může zákazník nakoupit více než pět set domácích spotřebičů, Triangl nabízí v letošním roce navíc ještě výběr ze samostatného katalogu nábytku a zlatých šperků.

Omezená bývá i možnost zvolit si dobu splácení. Ta je u splátek bez navýšení většinou kratší než v případě splátkového prodeje s navýšením. "I přesto daleko větší počet zákazníků volí variantu bez navýšení," říká Roman Maštalíř z Hösl Komfortu.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační foto
Vajec je tak málo, že se prodávají v aukcích. Zdraží až na 6 korun

Vejce v obchodech začínají zdražovat. V příštích týdnech může stát jedno vejce 5 až 6 korun. Na trhu je jich takový nedostatek, že producenti začali prodávat...  celý článek

Víčka, plastová, plast
Některé firmy už nekupují víčka na charitu. Zájem lidí nepolevuje

Některé společnosti v Česku končí s výkupem plastových víček či snižují jejich výkupní cenu. Jejich sbíráním lidé pomáhají zejména rodinám s handicapovanými...  celý článek

Na trh vstupuje další stravenka, digitální Benefitka.
E-stravenka Benefitka chce rozbít trh s poukazy. Restaurace nic nestojí

Na trh zaměstnaneckých benefitů ve středu vstoupil nový hráč. Nadnárodní společnost Neeco nabídla elektronickou stravenku, v podobě platební karty. S tou lze...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.