Za první půlrok vyjely na tratě vlaky za více než miliardu korun

  12:13aktualizováno  12:13
České dráhy se snaží o zlepšení kvality vlaků. Od ledna začalo na českých tratích jezdit patnáct souprav Regionov, tři nové vlaky CityElefant a čtyři řídicí vozy pro motorové rychlíky. Celkem dráhy za tyto novinky zaplatily 1,1 miliardy korun. Za letošní rok chtějí investovat celkem 3,6 miliardy korun.

CityElefant stojí České dráhy 200 milionů korun. | foto: Rosťa Jančar, Rosťa Jančar,  Technet.cz

Nejvíce peněz je potřeba pro patrovou klimatizovanou soupravu CityElefant. Jedna stojí 200 milionů korun. Cestující se jimi mohou svézt především v Praze, ve Středočeském a Pardubickém kraji a na Ostravsku. České dráhy chtějí do konce roku vypravit dalších pět.

Regionov by letos mělo vyjet ještě 14. Tyto vlaky jsou nejrozšířenějšími vozy v České republice, jezdí v každém kraji. Dvouvozová souprava stojí 21 milionů, třívozová 37 milionů. Celkem jich mají České dráhy už 61.

Nejméně peněz dají České dráhy za řídicí vozy řady 954, které jsou určeny pro motorové rychlíky. K vidění jsou především v Jihomoravském a Královéhradeckém kraji. Jeden vůz stojí 19 milionů korun, do konce roku České dráhy nasadí ještě další dva. Celkem jich bude osmnáct.

Do konce roku chtějí dráhy uvést do provozu ještě rekonstruované vozy první a druhé třídy (řady Aee, Apee, Bee, Bpee), ve kterých bude klimatizace a nové sociální zařízení. Celkem jde o 13 vozů první a 27 vozů druhé třídy.

Přibývají nové vlaky dostatečně rychle?

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 0:00 13. července 2008. Anketa je uzavřena.

NE 1496
ANO 151
Autor:


Nejčtenější

Všichni chtěli spot ve stylu Air Bank, říká autor. Nově opisuje E.ON

Reklama na služby E.ON.

Jedni říkají, že jde o „vykrádačku“, jiní to tak nevidí. Spotů, které se inspirovaly populárními krátkými reklamami Air...

Šátek za tisíc dolarů vypadá jako ženské přirození, značka Fendi sklidila výsměch

Růžovou šálu Touch of Fur vyrábí italská módní značka Fendi

Italská značka luxusního oblečení Fendi pobavila svým kožešinovým šátkem mnohé uživatele sociálních sítí. Zejména jeho...



Z prošlého jídla a miliard much udělali dva Britové v Jižní Africe byznys

Od roku 2008, kdy firma vznikla a přijala první zaměstnance, se jejich počet...

Miliardy much a hnijící jídlo jsou pro bratry Jasona a Davida Drewovy z Velké Británie jádrem podnikání. V Jižní Africe...

Mladí chtějí žít na dluh a mít hned to, na co rodiče šetřili, říká bankéř

Šéf Sberbank Edin Karabeg

Mileniálové si půjčují a jsou častěji ochotni jít do rizika než jejich rodiče, myslí si šéf české pobočky Sberbank Edin...

KVÍZ: Proč chyběl v Československu toaletní papír a kde byste našli Baťov?

Peníze

České a slovenské hospodářství prošlo za posledních sto let etapami bouřlivého rozvoje i zaostávání. Děti dnes už...

Další z rubriky

Personální kolotoč v ČD. Mění se šéfové odborů, vracejí náměstci

Vlaková souprava CityElefant

Po výměně na postu generálního ředitele a dozorčí rady pokračují v Českých drahách velké změny. Nové vedení spustilo...

Zmetek, označil Ťok lokomotivy, které České dráhy koupily dvakrát dráž

Ilustrační snímek

Optikou ministra dopravy Dana Ťoka jsou lokomotivy Emil Zátopek zmetkem, který je nutné vrátit výrobci. Za...

Ťok proti aktivistům. Za každou námitku proti výstavbě mají složit 50 tisíc

Asfaltér Josef Horák pracuje jako řidič finišeru na dostavbě dálnice D8 u...

Aktivisté někdy napadají výstavbu dálnic a silnic „kobercově“, námitky podávají proti všemu a zdržují tím výstavbu....



Najdete na iDNES.cz