Zatímco ještě v roce 2002 stouply celkové výdaje meziročně o 4,2 procenta, v letošním roce tempo růstu investic o tři desetiny zpomalí.
Inzerenti se totiž už loni potýkali s napětím na evropských mediálních trzích a slabším výkonem české ekonomiky. Ve druhé polovině roku navíc nepříznivě zapůsobily povodně.
Nervozita a citlivost na vývoj ekonomiky má přetrvávat i letos. Navíc se v letošním roce nekonají žádné významné sportovní události, které na sebe vážou reklamní výdaje.
Stejně jako loni si největší nárůst příjmů podrží televize. Daří se jim získávat i rozpočty, které zadavatelé původně směřovali do jiných médií, například do tisku.
Tempo růstu výdajů do tištěných médií zpomalí na dvě procenta. ArboMedia očekává, že periodika získají od zadavatelů reklamy 5,865 miliardy korun proti loňským 5,75 miliardy korun.
Rádia mají podle prognózy růst o 1,4 procenta na 1,065 miliardy korun.