Za rychlovlaky začala lobbovat Škoda Auto. Zná jejich výhody z Německa

  14:48aktualizováno  14:48
Za vysokorychlostní vlaky začala bojovat překvapivě firma, které kvalitní železnice může odebrat část zákazníků. Škoda Auto začala prosazovat, aby síť rychlovlaků neminula ani Mladou Boleslav.

Rychlovlak Deutsche Bahn na berlínském nádraží. | foto: Reuters

Na středeční schůzce šéfa Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Pavla Surého a předsedy Poslanecké sněmovny Jana Hamáčka kvůli rekonstrukci mladoboleslavského nádraží potvrdil zájem o rychlejší vlaky člen představenstva Škody Auto Bohdan Wojnar.

„Je to velmi důležité nejen pro firmu Škoda Auto, ale také pro atraktivitu města a jeho obyvatele, kteří dojíždějí. Mělo by se na tom velmi rychle zapracovat, rádi bychom iniciovali vznik skupin, které se tímto tématem budou zabývat a posunou téma dál,“ řekl Wojnar.

Rychlovlaky z Prahy do Drážďan hned tak nepojedou, Česko plán brzdí

Mladá Boleslav leží na jedné z možných tras vysokorychlostní železnice z Prahy do Liberce. Plány na ní jsou dokonalou ukázkou, jak se v Česku k vysokorychlostních železnici přistupuje: několik studií za miliony korun, v praxi ale žádný pokrok a stále doba jízdy podobná rychlosti v době vzniku trati před více než sto lety. SŽDC například ještě stále ani nerozhodla, kudy trasu povede - zda přes Lysou nad Labem, nebo více po stávající trase.

„Koridor bychom využili nejen pro nákladní, ale i osobní dopravu,“ dodal Wojnar. Ve Škodě Auto znají z častých cest do centrály koncernu Volkswagen ve Wolfsburgu výhody vysokorychlostních tratí.

„Když například cestujete z Berlína do Wolfsburgu do práce, jste tam vlakem za hodinu. Výrazně by to lidem ulehčilo cestování do zaměstnání. Dnes jedete do Prahy přes hodinu a je to velice komplikované,“ dodal Wojnar. Wolfsburg a Berlín dělí přes dvě stě kilometrů, Mladou Boleslav a Prahu po silnici zhruba padesát.

Nejrychlejší vlaky by mohly vyjet i za peníze soukromníků, doufá stát

Ve Škodě Auto mají důvod k většímu protlačování železnice i kvůli tomu, že do Mladé Boleslavi jezdí spousta lidí za prací z Prahy. Dlouhou dobu relativně bezproblémové dojíždění po dálnici D10 se loni výrazně zhoršilo několika opravami a omezeními.

Podle generálního ředitele SŽDC Pavla Surého se zatím koridor z Prahy do Liberce připravuje a posuzuje.“ V poslední době se to posunulo i proto, že vedení kraje a ministerstvo dopravy jsou pro jeho přípravu. Rozhodující je však ekonomika, proto se posuzují různé varianty,“ dodal Surý.

Autoři: ,


Nejčtenější

Všichni chtěli spot ve stylu Air Bank, říká autor. Nově opisuje E.ON

Reklama na služby E.ON.

Jedni říkají, že jde o „vykrádačku“, jiní to tak nevidí. Spotů, které se inspirovaly populárními krátkými reklamami Air...

Šátek za tisíc dolarů vypadá jako ženské přirození, značka Fendi sklidila výsměch

Růžovou šálu Touch of Fur vyrábí italská módní značka Fendi

Italská značka luxusního oblečení Fendi pobavila svým kožešinovým šátkem mnohé uživatele sociálních sítí. Zejména jeho...



Z prošlého jídla a miliard much udělali dva Britové v Jižní Africe byznys

Od roku 2008, kdy firma vznikla a přijala první zaměstnance, se jejich počet...

Miliardy much a hnijící jídlo jsou pro bratry Jasona a Davida Drewovy z Velké Británie jádrem podnikání. V Jižní Africe...

Mladí chtějí žít na dluh a mít hned to, na co rodiče šetřili, říká bankéř

Šéf Sberbank Edin Karabeg

Mileniálové si půjčují a jsou častěji ochotni jít do rizika než jejich rodiče, myslí si šéf české pobočky Sberbank Edin...

Mileniálové všech zemí, spojte se. Mladá generace se odvrací od kapitalismu

Socha Karla Marxe v německém Trieru

Popularita kapitalismu mezi mladými Američany klesá. Přibližně polovina z nich by raději žila v socialistické zemi,...

Další z rubriky

OBRAZEM: Přes 16 hodin v letadle. Letečtí fandové mají z čeho vybírat

Dopravní letadlo Airbus A350-900, které společnost Singapore Airlines nasazuje...

Pro některé čirý masochismus, pro jiné nebeský zážitek. Deset nejdelších letů světa má jedno společné. V oblacích...

Na Švestkové dráze řádí téměř 200metrový obr, obnovuje kilometry trati

Stroj RU 800 k opravě železnic.

Sedm set tun těžké zařízení opravuje severočeskou Švestkovou dráhu, železniční trať mezi Litoměřicemi a Mostem. Během...

Obce a kraje si samy rozhodnou, na kterých jedničkách budou vybírat mýto

Ilustrační snímek

Kraje a obce budou rozhodovat o tom, na kterých konkrétních úsecích silnic prvních tříd budou od roku 2020 platit...



Najdete na iDNES.cz