Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Za rychlovlaky začala lobbovat Škoda Auto. Zná jejich výhody z Německa

  14:48aktualizováno  14:48
Za vysokorychlostní vlaky začala bojovat překvapivě firma, které kvalitní železnice může odebrat část zákazníků. Škoda Auto začala prosazovat, aby síť rychlovlaků neminula ani Mladou Boleslav.

Rychlovlak Deutsche Bahn na berlínském nádraží. | foto: Reuters

Na středeční schůzce šéfa Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Pavla Surého a předsedy Poslanecké sněmovny Jana Hamáčka kvůli rekonstrukci mladoboleslavského nádraží potvrdil zájem o rychlejší vlaky člen představenstva Škody Auto Bohdan Wojnar.

„Je to velmi důležité nejen pro firmu Škoda Auto, ale také pro atraktivitu města a jeho obyvatele, kteří dojíždějí. Mělo by se na tom velmi rychle zapracovat, rádi bychom iniciovali vznik skupin, které se tímto tématem budou zabývat a posunou téma dál,“ řekl Wojnar.

Rychlovlaky z Prahy do Drážďan hned tak nepojedou, Česko plán brzdí

Mladá Boleslav leží na jedné z možných tras vysokorychlostní železnice z Prahy do Liberce. Plány na ní jsou dokonalou ukázkou, jak se v Česku k vysokorychlostních železnici přistupuje: několik studií za miliony korun, v praxi ale žádný pokrok a stále doba jízdy podobná rychlosti v době vzniku trati před více než sto lety. SŽDC například ještě stále ani nerozhodla, kudy trasu povede - zda přes Lysou nad Labem, nebo více po stávající trase.

„Koridor bychom využili nejen pro nákladní, ale i osobní dopravu,“ dodal Wojnar. Ve Škodě Auto znají z častých cest do centrály koncernu Volkswagen ve Wolfsburgu výhody vysokorychlostních tratí.

„Když například cestujete z Berlína do Wolfsburgu do práce, jste tam vlakem za hodinu. Výrazně by to lidem ulehčilo cestování do zaměstnání. Dnes jedete do Prahy přes hodinu a je to velice komplikované,“ dodal Wojnar. Wolfsburg a Berlín dělí přes dvě stě kilometrů, Mladou Boleslav a Prahu po silnici zhruba padesát.

Nejrychlejší vlaky by mohly vyjet i za peníze soukromníků, doufá stát

Ve Škodě Auto mají důvod k většímu protlačování železnice i kvůli tomu, že do Mladé Boleslavi jezdí spousta lidí za prací z Prahy. Dlouhou dobu relativně bezproblémové dojíždění po dálnici D10 se loni výrazně zhoršilo několika opravami a omezeními.

Podle generálního ředitele SŽDC Pavla Surého se zatím koridor z Prahy do Liberce připravuje a posuzuje.“ V poslední době se to posunulo i proto, že vedení kraje a ministerstvo dopravy jsou pro jeho přípravu. Rozhodující je však ekonomika, proto se posuzují různé varianty,“ dodal Surý.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

RegioJet letos rozšířil flotilu o nové autobusy Scania Irizar i8
Konec výmluv na „vyšší moc“. RegioJet dá slevu, i když zpoždění nezavinil

Dopravce RegioJet zavádí od 15. září na všech svých autobusových i vlakových spojích takzvanou garanci včasného příjezdu do výstupní stanice. Cestujícím pošle...  celý článek

Ministr dopravy Dan Ťok na tiskové konferenci hnutí ANO v pražském Centru...
Na stavbu dálnic bude mít stát v příštím roce 76 miliard, řekl ministr Ťok

Ministr dopravy Dan Ťok (ANO) má s ministerstvem financí předjednané zvýšení rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury na příští rok na 76 miliard. Je to...  celý článek

Ilustrační snímek
Stavbě dálnic u Litomyšle a Frýdku-Místku hrozí kvůli iniciativám zpoždění

Přípravě dvou klíčových dálnic hrozí vlivem občanských iniciativ další zpoždění. Podle zjištění iDNES.cz se nově komplikuje příprava D35 kolem Litomyšle a také...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.