Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Za tržní podíl obětuje ČEZ své zisky

  12:42aktualizováno  12:42
Elektrárenská společnost ČEZ spustila boj o trh s elektřinou, který bude od ledna z jedné třetiny otevřen tuzemské i zahraniční konkurenci, a je ochotna utrpět i ztráty v hospodaření. Od prvního ledna příštího roku se totiž mohou distribuční společnosti a velké podniky volně rozhodovat, od koho si elektřinu nakoupí. Aby v těchto podmínkách ČEZ obstál, nabízí distributorům na rok 2002 ceny bezmála o čtvrtinu nižší.

"Rozpočet na příští rok jsme nastavili tak, že výsledek našeho hospodaření nebude v červených číslech. V rámci udržení naší pozice na trhu jsme ale připraveni jít s cenami proudu na takovou úroveň, že ve ztrátě budeme," uvedl ředitel ekonomiky ČEZ Petr Vobořil.

Generální ředitel ČEZ Jaroslav Míl dodal, že při velikosti rozpočtu firmy je předpoklad hospodaření takový, že "nula od nuly pojde" a výsledek může být "miliarda nad i pod nulu". Konečná výše případné ztráty či zisku tak bude záležet na tom, jak distribuční firmy na nabídku zareagují. Pro představu, v letošním roce předpokládá společnost čistý zisk kolem šesti miliard korun.

ČEZ oznámil, že minulý pátek nabídl všem osmi regionálním distributorům elektřiny, kteří jsou jeho klíčovými odběrateli, nižší ceny proudu až o 24 procent oproti letošnímu průměru. "Dali jsme si deset dní na odpověď. Pokud distribuční společnosti naší nabídku nevyužijí, nabídneme proud v soutěži komukoliv, kdo bude dostatečně důvěryhodný," uvedl Míl.

Nižší ceny, za které mohou distributoři proud od ČEZ nakupovat, se však v ceně elektřiny pro domácnosti neodrazí. Rozvodné společnosti zřejmě zvýhodní především své velké klienty a nižší účty za energii se tak rýsují hlavně pro velkoodběratele z řad podniků.

ČEZ ztrácel pozici na českém trhu ve prospěch nezávislých výrobců od poloviny devadesátých let. Tento trend se podařilo zastavit až v letošním prvním pololetí, kdy z elektráren ČEZ pocházelo 57,1 procent proudu spotřebovaného v České republice. To představovalo o 0,7 procenta lepší výsledek než v uplynulém roce.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Závod Škoda Auto v Kvasinách začal s výrobou modernizovaného modelu Yeti...
Volkswagen se bojí Škody. Chce část výroby přesunout z Česka do Německa

Vedení a odbory německé automobilky Volkswagen chtějí, aby se část výroby divize Škoda přesunula do Německa a aby divize platila více peněz za sdílené...  celý článek

Studie Škoda Vision E se na autosalonu ve Frankfurtu představí v upravené...
Škoda bude vyrábět baterie pro elektroauta. Pojede na ně i Vision E

Důležitou zakázku získala automobilka Škoda od svého vlastníka německého automobilového koncernu Volkswagen. V Mladé Boleslavi bude vyrábět baterie potřebné...  celý článek

Distribuční centrum pro e-shop Lidlu v Plzni.
E-shop Lidlu navštívilo 700 tisíc lidí, nejvíce kupovali oblečení a nářadí

E-shop Lidlu navštívilo první týden fungování 700 tisíc lidí. Kolik lidí koupilo zboží, ale firma neuvedla. Největší poptávka je po oblečení. Po Lidlu a Tesku...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.