Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Za využívání nádraží by měli vlakoví dopravci platit, navrhuje Dobeš

  15:56aktualizováno  15:56
Ministr dopravy Pavel Dobeš navrhuje, aby jednotliví vlakoví dopravci po otevření trhu platili za využívání nádraží. Ta totiž v současnosti vlastní a spravuje jediný dopravce - České dráhy.

Dobeš považuje za jednu z možností i výkup budov od ČD

Podle Dobeše nebylo rozdělení státních drah na Správu železniční dopravní cesty (SŽDC) a České dráhy šťastné. Drahám zůstalo zhruba 900 nádražních budov, jejichž provoz a opravy musí financovat. Bez vyřešení tohoto handicapu národního dopravce není možné srovnávat cenu jízdného ČD a alternativních dopravců, doplnil ministr.

Na problematiku vlastnictví nádražních budov dlouhodobě upozorňují železniční odboráři. Pro potřeby Českých drah jako dopravce jsou tyto stavby naddimenzované, protože drahám bohatě stačí pokladna pro prodej lístků, soudí předseda Odborového sdružení železničářů (OSŽ) Jaroslav Pejša. Podle OSŽ by měly být tyto majetky převedeny do vlastnictví Správy železniční dopravní cesty jako součást drážní infrastruktury.

Výkup budov od Českých drah považuje za jednu z možností i Dobeš. České dráhy se ale tohoto majetku nemohou zbavovat bezúplatně, ale musí jej prodat za odhadní cenu.

V rámci liberalizace železničního trhu ministerstvo dopravy chystá dvě otevřená nabídková řízení na provoz dálkových vlaků. Na trati Ostrava - Krnov - Olomouc počítá s otevřením kapacit soukromým dopravcům od roku 2013, rok poté bude nabídnuta trať Praha - Ústí nad Labem - Cheb - Děčín.

Autoři: ,


Nejčtenější

Falešný „smažák“, pangas místo candáta. Restaurace dál klamou zákazníky

Smažené sýry restaurace občas nahradí takzvanými analogy, které se méně...

Klamání hostů náhražkami potravin z restaurací nemizí. Místo Plzeňského Prazdroje dostávají zákazníci pražského podniku...

Dostanu o 5 Kč na hodinu navíc? Beru. Firmy tápou nad odchody zaměstnanců

Ilustrační snímek

Potravinářské řetězce, sklady nebo pošta mají jedno společné: až třetina zaměstnanců tam nevydrží déle než rok. Nemají...



10 LET OD KRIZE: Místo práce jsme stříleli vrtulníky, říká bývalý bankéř Lehmanů

Nik Storonsky, zakladatel a šéf britského bankovního start-upu Revolut.

Před deseti lety oběhly celý svět fotky bankéřů, jak s papírovými krabicemi vyklízejí své kanceláře na Wall Streetu....

KVÍZ: Maturita z piva. Vyzkoušejte se, jak znáte značky, hospody i pijany

Šikovný hospodský umí načepovat hladinku, šnyt i mlíko.

V předchozím pivním kvízu jsme vás zkoušeli hlavně z výroby piva, tentokrát to bude více ze života - co pijeme, jak to...

ČSA se vracejí do minulosti. Aerolinky vymění flotilu airbusů za boeingy

Ilustrační snímek

České aerolinie čeká během následujících měsíců velká výměna provozovaných letadel. Do dvou let mají ve flotile...

Další z rubriky

Ministr Ťok podepsal smlouvu na výběr mýta s CzechToll a SkyToll

Ministr dopravy Dan ťok

Ministerstvo dopravy podepsalo desetiletý kontrakt s vítězným konsorciem firem CzechToll a SkyToll, které budou od roku...

Další zdržení na D1, povolení napadla majitelka sousedního pozemku

Rekonstrukce úseku dálnice D1 u Brna. (duben 2015)

Nedávným uzavřením dohody mezi silničáři a hnutím Děti Země neskončily problémy s průtahy při přípravě modernizace...

Jiný úřad, jiná pravidla. Část billboardů u dálnic možná bourání unikne

Billboardy u českých dálnic v pondělí hromadně změnily svůj obsah, nově na nich...

Část billboardů u silnic a dálnic možná unikne bourání, které vyžaduje rok stará novela zákona o provozu na pozemních...



Najdete na iDNES.cz