Začal prodej dálničních známek

  9:24aktualizováno  9:24
- 1. prosince začíná prodej dálničních známek na příští rok. Řidič osobního vozu zaplatí za dálniční známku 800 korun, tedy stejně jako letos. Známka má políčko, do kterého řidič zřetelně napíše číslo poznávací značky vozu. Toto opatření má odstranit krádeže dálničních známek, často i s předním sklem vozů. Dálniční známky obsahují více ochranných znaků, např. hologram, který bude odlišný pro každou kategorii vozidel. Další novinkou je zavedení známek s platností na jeden měsíc a na deset dnů.

Dálniční nálepky se budou prodávat na obvyklých místech: na poštách, u čerpacích stanic, na hraničních přechodech a na další místech zřetelně označených plakátky.

Roční dálniční nálepky pro rok 2000 se budou prodávat od 1. 12. 1999, časové - od 1. 1. 2000. Dálniční nálepky platné v roce 1999 budou platit do 31. 1. 2000.

skupina vybarvení roční měsíční desetidenní
do 3,5 tuny domodra 800,- 200,- 100,-
nad 3,5 do 12 tun červenofial. 6 000,- 800,- 300,-
nad 12 tun zelená 12 000,- 1 600,- 600,-

Pramen: Ministerstvo financí

Prodejce označí štípacími kleštěmi  datum začátku platnosti. U měsíčních se jedná o kalendářní měsíc + poslední den předcházejícího a první den následujícího měsíce. U desetidenních se platnost počítá ode dne vyznačení + deset následujících dní.

Příznivou zprávou do budoucna jsou pro motoristy úvahy ministra dopravy a spojů, který si pohrává s myšlenkou zrušit dálniční známky pro osobní vozy a ponechat je pouze pro nákladní automobily, které nejvíce přispívají k poškozování vozovek.

Výnosy z prodeje dálničních známek pro osobní vozy nejsou nijak závratné a jejich výroba, distribuce i kontrola jsou poměrně náročné.

Dálniční známka 2000

Autor:


Nejčtenější

Všichni chtěli spot ve stylu Air Bank, říká autor. Nově opisuje E.ON

Reklama na služby E.ON.

Jedni říkají, že jde o „vykrádačku“, jiní to tak nevidí. Spotů, které se inspirovaly populárními krátkými reklamami Air...

Šátek za tisíc dolarů vypadá jako ženské přirození, značka Fendi sklidila výsměch

Růžovou šálu Touch of Fur vyrábí italská módní značka Fendi

Italská značka luxusního oblečení Fendi pobavila svým kožešinovým šátkem mnohé uživatele sociálních sítí. Zejména jeho...



Z prošlého jídla a miliard much udělali dva Britové v Jižní Africe byznys

Od roku 2008, kdy firma vznikla a přijala první zaměstnance, se jejich počet...

Miliardy much a hnijící jídlo jsou pro bratry Jasona a Davida Drewovy z Velké Británie jádrem podnikání. V Jižní Africe...

Mladí chtějí žít na dluh a mít hned to, na co rodiče šetřili, říká bankéř

Šéf Sberbank Edin Karabeg

Mileniálové si půjčují a jsou častěji ochotni jít do rizika než jejich rodiče, myslí si šéf české pobočky Sberbank Edin...

Mileniálové všech zemí, spojte se. Mladá generace se odvrací od kapitalismu

Socha Karla Marxe v německém Trieru

Popularita kapitalismu mezi mladými Američany klesá. Přibližně polovina z nich by raději žila v socialistické zemi,...

Další z rubriky

Elektřina a plyn příští rok zdraží, zlevní dřevo z kůrovcové kalamity

Ilustrační snímek

České domácnosti si v příštím roce připlatí za elektřinu a plyn, roste také cena uhlí. Alternativou při vytápění jsou...

Konec drezury zvířat v cirkusech? Ministerstvo je plánuje zakázat

Ilustrační snímek

Ministerstvo zemědělství navrhuje úplný zákaz vystupování a drezury zvířat v cirkusech. O opatření v rámci novely...

Agrofert se znovu snaží koupit pekárny United Bakeries

Dodávky firmy Penam určené pro distribuci pečiva.

Pekárenská firma Penam z koncernu Agrofert hodlá koupit jediného akcionáře čelního českého výrobce pečiva United...



Najdete na iDNES.cz