Základem nového napojení se stane 56 metrů dlouhý most přes přivaděč. Bude stát v místech nynějšího napojení průmyslové zóny od Jihlavy. K mostu povedou větve pro sjezd a nájezd vozidel ve směru od dálnice a na Jihlavu. Nová silnice bude dlouhá přibližně 500 metrů.
Toto připojení průmyslové zóny zatím chybělo. Těžké nákladní automobily, které do ní jezdily, musely volit trasu přes Pávov, nebo přes Bedřichov. Trpěly tím silnice i samotní obyvatelé obou jihlavských místních částí. Stávající a nevyhovující sjezd v Pávově bude později zrušen.
Řidiči musí počítat s omezením
Budování nového sjezdu si vyžádá mnohá omezení. Už nyní je jízdní pás ve směru na Jihlavu zúžený a je omezená rychlost. Při stavbě mostu bude doprava svedena vždy do jednoho směru.
"Počítáme, že využijeme i současné rampy do průmyslové zóny," dodává ředitelka jihlavské správy ŘSD Marie Tesařová. Mezi jízdními pásy bude postaven pilíř, na obou koncích mostu podpěry.
To bude ale až v příštím roce. Letos budou stavebníci pracovat mimo vozovku dálničního přivaděče. Připraví pozemky a přeloží stávající elektrické a vodovodní vedení.
"Stavba představuje významný prvek, neboť se dotkne zásadních rozvodů inženýrských sítí v území," píše ŘSD v letáku vydaném ke stavbě.
Stavba vyjde "pouze" na 60 milionů
Původně ŘSD počítalo, že stavba přijde na 107 milionů korun. Ve výběrovém řízení se ale náklady podařilo podstatně snížit, most se sjezdy a nájezdy by nakonec měl stát 60 milionů. Otevřen by měl být na konci příštího roku, termín definitivního dokončení byl stanoven na únor 2014.
V jihlavském průmyslovém parku funguje několik významných podniků, mezi nimi i výrobce autodílů Bosch Diesel, který je se svými asi 4 500 pracovníky největším zaměstnavatelem na Vysočině.
Dostavba křižovatky je poslední z velkých dopravních staveb, které mají zjednodušit napojení lokality. Nové úseky silnic tam už s podporou dotací nechalo postavit město i kraj, celkem to stálo přes 400 milionů korun.