Vyplývá to z aktuálních výsledků projektu měření internetové reklamy AdMonitoring pro Sdružení pro internetovou reklamu.
Prvenství v objemu investovaných peněz dosáhla společnost Seznam.cz s 789 miliony korun, následovaná firmami NetCentrum (434 milionů korun) a MAFRA (312 milionů korun).
Do měření je započítán i celoroční výkon portálu Atlas. Od letošního ledna se do měření zapojilo také jedno z největších mediálních zastupitelství u nás - Impression Media se 73 médii. Celkově tak bude ke konci ledna monitorováno 193 serverů.
Podle zástupce obchodního ředitele mediální skupiny MAFRA Jiřího Otevřela je ale objem Českého on-line reklamního trhu ve skutečnosti daleko větší, než uvádí monitoring.
"Výsledky obsahují pouze deklarovanou část on-line reklamy, tedy pouze display (bannerovou reklamu). Výsledky nezahrnují PPC, placené zápisy či přednostní výpisy," uvedl.