Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Zadavatelé reklamy zvažují rozchod s televizí

  14:48aktualizováno  14:48
Některé firmy, které propagují svoje výrobky a služby prostřednictvím reklamy v České televizi, zvažují své další obchodní styky s tímto veřejnoprávním médiem. Nejasná situace vznikla poté, co se generální ředitel ČT Jiří Hodač začal přerušovat vysílání vzbouřených zaměstnanců, a proto nebyly odvysílány všechny reklamy. Původní odhady ztrát, které z této situace pro ČT vyplynou, se pohybovaly v řádech stotisíců, nyní již mediální analytici hovoří zhruba o pěti milionech denně.

Odlivu inzerentů znepokojených stále méně přehlednou situací v ČT nasvědčují jednání o prodeji reklamního času na leden a začátek února. Ta vede se zadavateli mediální zástupce televize, společnost ARBO media.

Přečtěte si speciální přílohu o KRIZI V ČT

"Skutečné ztráty, které prodeji reklamního času ČT způsobuje současná krize televize, bude ARBO media znát až po jednání s jednotlivými klienty po uzavření jejich kampaní, tedy asi do dvou dnů," řekl ředitel ARBO media Michael Richter.

Například mobilní operátor EuroTel přistoupil na dohodu s ARBO o posunutí reklamní kampaně v případě nevysílání ohlášených pořadů.

Naopak poskytovatel internetu Contactel zcela zrušil sponzoring časomíry před pořadem Události, který měl objednaný do poloviny ledna. Smlouvu je ochoten obnovit až po zahájení vysílání kvalitního zpravodajství.

Jiní zadavatelé zase plánují částku, kterou chtěli zaplatit za reklamu České televizi, utratit v jiných médiích, převážně konkurenčních televizích.

"Zadavatelé si totiž nemohou dovolit dlouhou dobu nekomunikovat, tím by totiž poškodili svou pozici na trhu," myslí si Richter.

Firmy se podle ředitele Asociace reklamních agentur Jiří Mikeše mohou obrátit se žádostí o ušlé zisky za neodvysílané reklamy na agentury a ty pak budou muset peníze požadovat po České televizi nebo ARBO media.

Neodvysíláním reklam jim totiž uniká segment zákazníků, kteří nesledují konkurenční komerční stanice.

Podle Mikeše útok na ČT může být dalším krokem v monopolizaci českého televizního trhu. ČR má proti srovnatelným zemím nejnižší podíl reklamního času na veřejnoprávní televizi, Mikeš se však obává snah o vyloučení reklamy z veřejnoprávní televize vůbec.

Také tvrdí, že existuje spojení mezi Novou a Primou. Řešením jejich dominantní pozice by bylo vytvoření jednoho veřejnoprávního kanálu na frekvencích ČT1 a prodej ČT2 do soukromých rukou.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační foto
Vajec je tak málo, že se prodávají v aukcích. Zdraží až na 6 korun

Vejce v obchodech začínají zdražovat. V příštích týdnech může stát jedno vejce 5 až 6 korun. Na trhu je jich takový nedostatek, že producenti začali prodávat...  celý článek

Lidé se snaží ušetřit za kouření, do cigaret balí doutníkový tabák
Tabák v „doutníkovém balení“ je levnější, stát na daních tratí stamiliony

Levné kouření láká a stát přichází o spotřební daň. Rozdíly ve zdanění tabáku v různých formách jsou i několikanásobné. Na trhu jsou například k mání doutníky,...  celý článek

Ilustrační snímek
Vánoční prémie budou, hlásí třetina firem. Většinou rozdají peníze

Výborná ekonomická kondice domácích podniků se před Vánocemi propíše i do kolonky mimořádné odměny na výplatních páskách. Třetina firem má už teď jasno, že je...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.