Záhadné zkratky na kazetách nic neznamenají

aktualizováno 
-
Na otázku »Jak rozumět zkratkám na obalech videokazet?« je jednoduchá odpověď: »Nijak.« Různé zašmodrchané anglické zkratky, které mají suplovat označení kvality, jsou totiž k ničemu. Prokázalo to měření, podle jehož výsledků jsou označení různých tříd kazet mezi sebou nesrovnatelná. Směrodatnými údaji na krabičce s kazetou jsou totiž pouze písmena označující videosystém, ve kterém pracuje kamera i kazeta. Na světě se v současné době používá systém VHS-C, jehož kazetu lze pouštět na běžném videorekordéru, a technicky pokročilejší V ideo 8, který tuto možnost postrádá. Oba systémy mají také své mladší, trochu lepší, ale podstatně dražší a tím také málo prodávané verze v podobě SVHS-C a High 8. Ostatní písmena jsou zákazníkům k ničemu. »Slovní rozdíly v označení kvality se stírají a navíc si některé firmy vymýšlejí nestandardní zkratky,« uvádí vedoucí zkušebny zaměřené na fotografii a videotechniku Josef Krůs. Podle něho byly původně pro systém VHS čtyři třídy kvality - nižší (Standard), střední (HG nebo HQ), vyšší (SHG nebo SHQ) a nejvyšší (Profi). V systému V ideo 8 se používala písmena P (horší) a E (lepší). Podle testů v různých evropských časopisech a laboratořích však toto rozdělení do tříd již neplatí.


Autor:


Témata: Test iDNES.cz

Nejčtenější

Výplach na americké burze se přelévá do celého světa, do Česka také

Ilustrační snímek

Akcie ve Spojených státech zaznamenaly ve středu nejprudší denní propad za několik měsíců. Pokles cen zasáhl hlavně...

Zmetek, označil Ťok lokomotivy, které České dráhy koupily dvakrát dráž

Ilustrační snímek

Optikou ministra dopravy Dana Ťoka jsou lokomotivy Emil Zátopek zmetkem, který je nutné vrátit výrobci. Za...



Všichni chtěli spot ve stylu Air Bank, říká autor. Nově opisuje E.ON

Reklama na služby E.ON.

Jedni říkají, že jde o „vykrádačku“, jiní to tak nevidí. Spotů, které se inspirovaly populárními krátkými reklamami Air...

Šátek za tisíc dolarů vypadá jako ženské přirození, značka Fendi sklidila výsměch

Růžovou šálu Touch of Fur vyrábí italská módní značka Fendi

Italská značka luxusního oblečení Fendi pobavila svým kožešinovým šátkem mnohé uživatele sociálních sítí. Zejména jeho...

Mladí chtějí žít na dluh a mít hned to, na co rodiče šetřili, říká bankéř

Šéf Sberbank Edin Karabeg

Mileniálové si půjčují a jsou častěji ochotni jít do rizika než jejich rodiče, myslí si šéf české pobočky Sberbank Edin...

Další z rubriky

GLOSA: Při nákupu bez plastu přijdete nejméně o čtyři pětiny věcí

Členové Autonomní skupiny aktivistů proti plastu (ASAPP) polepili v jednom z...

Nakupovat „bez plastu“ jde už dnes. Jen se zákazník musí smířit s tím, že při výběru přijde o dobré čtyři pětiny věcí a...

OBRAZEM: Lenost přeje plastům. Podívejte se, co najdete v obchodech

Do plastových obalů se řízky balí i jednotlivě.

Proč je maso zabalené v plastu, je zřejmé. U mnoha jiných výrobků však jeho použití vzbuzuje pochybnosti. Do plastů se...

TEST DNES: Neutrácejte zbytečně, školákům stačí pero za pár korun

Ilustrační snímek

Na dětech se nemá šetřit, to je svatá pravda, ale ani není potřeba kupovat do první třídy plnicí pero za stovky korun....



Najdete na iDNES.cz