Italové, Poláci, Rakušané, Kazaši. Oprava D1 láká čím dál více cizinců

  16:10aktualizováno  16:10
Nedostatek zakázek na stavbu nových silnic vede dál k velkému souboji stavebních firem o modernizaci dálnice D1. Konkurenci ještě zostřují firmy ze zahraničí, které u nás dosud nestavěly.

První rok opravy dálnice D1. | foto: ŘSD

Ukazuje to pondělní otevírání obálek s nabídkami na modernizaci úseku 10 dálnice D1 mezi Hořicemi a Koberovicemi. Stavba by mohla začít už na konci roku. Nejnižší cenu v soutěži mezi 7 nabídkami nabídla Eurovia.

Ta za stavbu s desetiletou zárukou chce 841,7 milionu korun, což je o více než 150 milionů korun méně než odhadovaná cena podle rozpočtu. Na druhém místě je společná nabídka rakouské firmy Habau a její dceřiné české firmy s cenou o 39 milionů vyšší.

Většina nabídek přišla do další soutěže na modernizaci D1 ve sdruženích, aktivní jsou například německé firmy: kromě německé pobočky Eurovie je v soutěži i například BT-Beton Technik nebo Berger Bau. Ten je ve sdružení s českými M-Silnice a svoji českou pobočkou.

Fotogalerie

Podruhé se o zakázku na české dálnici uchází i italská firma Toto Costruzioni, společně s kazašskou firmou SP Sine Midas a českým Geosanem. V této soutěži ale podali druhou nejvyšší nabídku. V zakázce na opravdu mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem jsou naopak favority s nejnižší cenou (více čtěte zde).

Nejdražší nabídku podalo sdružení firem české pobočky portugalské Mota-Engil a polského Budpolu. To je i nejmenším favoritem, nabídlo záruku pouze 72 měsíců.

Autor:

Nejčtenější

Hygienické peklo v čínských hotelech. Personál usvědčila skrytá kamera

Na každý povrch dnes existují specializované přípravky, někdy si však poradíte...

Čínské luxusní hotely se musely omluvit poté, co se na sociální síti objevilo video, ve kterém jejich zaměstnanci...

Obchody si akcemi Black Friday utahují smyčku kolem krku, říká odborník

Black Friday

Od pondělí 19. listopadu začnou u některých obchodníků výprodeje na tzv. Černý pátek. Řada e-shopů však ve snaze zvýšit...

Dráhy nevědí, co s historickými vlaky. Prodělávají jim 40 milionů ročně

Lokomotiva řady 750.356 přezdívaná Brejlovec je jednou z těch, kterou chtějí...

Na ministerstvech dopravy a kultury vzniká plán na záchranu parních lokomotiv a dalších historických vozidel, o které...

Cigarety bez dýmu. Firma láká Čechy na zahřívaný tabák, lékařka varuje

Americká společnost Philip Morris představila novou generaci zahřívaných...

Společnost Philip Morris ČR v úterý představila novou generaci zahřívaných cigaret bez kouře iQOS 3. Vedle ní přišla i...

Zemřel majitel výrobce optiky Meopta. Přezdívalo se mu přerovský Baťa

Úspěšný byznysmen Čechoameričan Paul Rausnitz, který v 90. letech zachránil...

V neděli zemřel podnikatel a válečný veterán Paul Rausnitz, který ze dna přivedl ke globálnímu úspěchu výrobce...

Další z rubriky

320 kilometrů v hodině. V Maroku bude jezdit nejrychlejší vlak v Africe

Moderní rychlovlaky by měly mezi Prahou a Brnem jezdit 350kilometrovou

Železnice za 55 miliard korun, po které se požene rychlovlak rychlostí 320 kilometrů za hodinu, se slavnostně otevřela...

Nebesům kralují Asiaté, evropské i americké aerolinky propadly

Dopravní letadlo Airbus A350-900, které společnost Singapore Airlines nasazuje...

Australský server AirlineRatings.com v úterý zveřejnil svůj seznam nejlepších aerolinií pro rok 2019. Na prvním místě...

„Zemanův kanál“ má cenu stavět jen se souhlasem okolních zemí, říká Ťok

Kanál Dunaj - Odra - Labe, severní větev, Poodří, DOL,

Propojení Dunaje, Odry a Labe plavebním kanálem má cenu tehdy, pokud se za tento projekt postaví i okolní země. V...

Najdete na iDNES.cz