Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Reklamy na Euro: Angličané plavící se přes La Manche a Němci bez humoru

  16:04aktualizováno  16:04
Reklamní agentury i zadavatelé tradičně ždímají nadcházející evropský šampionát do poslední kapky. Na sextet fotbalových spotů velkých korporací se můžete podívat ve výběru iDNES.cz. Němci a Rakušani volí patriotismus, Velšané jsou nostalgičtí a Francouzi s Angličany si ze sebe dělají sami legraci.

Vzhledem k tomu, že na fotbalovém turnaji se utkávají národní výběry a miliony lidí u obrazovek jim fandí, hrají tradičně reklamy na národní notu. I to lze ale dělat vícero způsoby. Například na Angličany směřující reklama amerického výrobce čokoládových tyčinek Mars si z národních klišé dělá legraci.

Fotogalerie

Dvojici francouzských rybářů tak v titulním videu tohoto článku na kanálu La Manche překvapí vlna Angličanů migrujících do dějiště Eura a zosobňujících přitom co možná největší množství historických i aktuálních předsudků. Součástí této invaze je i trojice reprezentantů pod vedením tottenhamské opory Harryho Kanea.

Legraci si ze sebe ale dovedou dělat i Francouzi (respektive si ji z nich dělá ve spotu pro tamní trh dánský pivovar Carlsberg). Pod taktovkou legendárního beka Marcela Desailly tak v reklamě proběhne Velká francouzská pivní revoluce. Včetně „sabráže“ pivní lahve pomocí gilotiny.

Vtip a pořádná dávka nostalgie se potom setkává v reklamě britské BBC směřující na druhý nejmenší národ ostrovní monarchie - Velšany. Spot připomíná, že si museli Velšané na účast na finálovém turnaji fotbalového šampionátu počkat od mistrovství světa v roce 1958. Několik generací tak dokola sleduje, jak ani borci jako Ryan Giggs kvalifikační prokletí nezlomili. To se v happyendu klipu podařilo právě až partě okolo Garetha Balea.

Reklamy zařazené do tohoto výběru, ve kterých se mluví německy, už sázejí na jiné emoce a humoru je v nich poskrovnu. Rakušané (kteří se mimochodem na turnaj kvalifikovali - nepočítáme-li jejich hostitelství - také poprvé) sice podobně jako Angličané či Francouzi také vystavují národní symboly, ale v patřičně honosnějším tónu.

V reklamě Raiffeisenbank se tak mihne vídeňská kavárna, alpská krajina i její legendární pokořitel Hermann Maier. Ve finále si potom už míč posílají aktuální fotbaloví reprezentanti.

Na obličeje fotbalových hvězd sází i německá značka luxusních automobilů Mercedes-Benz. V napjaté atmosféře spotu se odráží vysoká očekávání, která k věčně favorizovaným Němcům jejich fanoušci před jakýmkoli šampionátem směřují. Soudě podle euforického zakončení zřejmě ve Stuttgartu předpokládají, že je úřadující mistři světa letos nezklamou.

Že si ale nakonec i německá firma dovede udělat legraci z Němců je vidět v klipu Lufthansy určeném pro britský trh. V něm se dvojice Angličanů letící na Euro do Francie souhrou náhod ocitne na palubě německého dopravce. A zjistí, že to není zas takový horor, jako si představovali. I když...

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační snímek
„Chipsokalypsa" děsí Novozélanďany, déšť zničil pětinu úrody brambor

Chipsokalypsa či bramborogeddon. Situace kolem nedostatku smažených lupínků už na Novém Zélandu dosáhla takových rozměrů, že pro ni vznikly speciální názvy....  celý článek

Tradiční vlněné válenky s pravou kožešinou zajistí teplo a komfort. Nosí se bez...
Ikonické válenky z ovčí kůže řeší právníci. Firma z USA dusí konkurenci

V Austrálii je slovo ugg obecným pojmenováním vysokých bot z ovčí kůže, které se často nosí místo bačkor. V USA je to ale značka a pro jednu firmu velký...  celý článek

Dvě rezidenční budovy nazývané Bosco Verticale (vertikální les) v Miláně
Stavba „vertikálních lesů“ je na vzestupu. Po Miláně bují v Číně i Francii

Více než 20 000 rostlin a stromů, tedy ekvivalent dvou hektarů lesa na dvou budovách: dvě rezidenční budovy nazývané Bosco Verticale (vertikální les) v Miláně...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.