Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Zakázané reklamy: Hamburgerová provokace polonahými modelkami

  18:01aktualizováno  18:01
Modelky nebo herečky v bikinách už se staly v televizních reklamách amerických hamburgráren Carl’s Jr. stejně důležitou ingrediencí jako dobře propečený plátek masa. Vnadné polonahé ženy zakusující se v lascivních pózách do burgerů většinou televizní rady tolerovaly, třebaže řada lidí tyto záběry považuje za nemravné a laciné. Některé ze spotů ale dostaly stopku.

Na Novém Zélandu například „hlídači etiky“ zakázali reklamu s Paris Hiltonovou a modelkou Hannah Fergusonovou z roku 2014. Druhá zmíněná žena v bikinách omývá Bentley a nakonec si dopřává obří burger Texas BBQ Thickburger.

„Poslali nám ji k vyjádření, co si myslíme a my jsme ji odmítli. Je proti našim standardům,“ uvedl stroze k reklamě Rob Hoar z novozélandského úřadu CAB, který dohlíží na televizní obsah. Rada reklamu označila za prostopášnou.

Kultovní reklamy

Podívejte se na články ze staršího seriálu iDNES.cz

Podobně se postavila už k dřívější reklamě Carl’s Jr, kde na ranči připravují hamburger dvě polonahé modelky v bikinách a krátkých šortkách. Jako obvykle tvůrci spotu nešetřili záběry na obnažené ženské partie a americkými vlajkami. Jednou z účinkujících byla modelka a herečka Emily Ratajkowski, známá například z filmu Zmizelá. Reklamní rada spot zakázala, protože podle ní autoři „používají sex k prodeji nesouvisejícího produktu“.

Sázka na reklamy s dívkami v bikinách byla úspěšnější v USA, kde lechtivých spotů vznikla celá řada. I zde ale reklamy čelí kritice. Například dvě ženy z Utahu proti ní rozjely kampaň na sociálních sítích. Podle nich řetězec znázorňuje ženu jako sexuální objekt a vyzvaly k jeho bojkotu.

Nepohledné ženy burgery neprodají, bránila se firma

Řetězec také kritizovala Rodičovská televizní rada (Parents Television Council), podle které CKE Restaurants Holdings, mateřská firma značek Carl’s Jr. a Hardee’s, povrchními taktikami zneužívá pozornost mladých mužů.

„Věříme v umísťování atraktivních modelek do našich reklam, protože nepohledné ženy hamburgery neprodají,“ bránila se podobným výhradám firma už v roce 2011. Éra reklam tohoto řetězce, považovaných za sexistické, započala angažováním Paris Hiltonové. V dalších spotech vystoupila Kim Kardashianová nebo Heidi Klumová.

Mezi kontroverzní patřila i reklama All-Natural Burger s modelkou Charlotte McKinneyovou z roku 2015, která se odvysílala během Superbowlu, i když se spekulovalo o tom, že se během nejdůležitější reklamní události roku neobjeví.

Spot ukazuje nové hamburgery z „poctivých surovin“. Děj se odehrává na farmářském trhu, kde se vnady procházející modelky maskují za různé pouliční kulisy, jako jsou cibule na váze nebo voda ve fontáně. Nicméně spot u lidí podle výzkumu společnosti Ameritest propadl. Po zhlédnutí se chystalo navštívit restaurace Carl’s Jr 27 procent lidí, u reklam na restaurace obecně je průměr 43 procent.

Autor:


Nejčtenější

Falešný „smažák“, pangas místo candáta. Restaurace dál klamou zákazníky

Smažené sýry restaurace občas nahradí takzvanými analogy, které se méně...

Klamání hostů náhražkami potravin z restaurací nemizí. Místo Plzeňského Prazdroje dostávají zákazníci pražského podniku...

Dostanu o 5 Kč na hodinu navíc? Beru. Firmy tápou nad odchody zaměstnanců

Ilustrační snímek

Potravinářské řetězce, sklady nebo pošta mají jedno společné: až třetina zaměstnanců tam nevydrží déle než rok. Nemají...



ČSA se vracejí do minulosti. Aerolinky vymění flotilu airbusů za boeingy

Ilustrační snímek

České aerolinie čeká během následujících měsíců velká výměna provozovaných letadel. Do dvou let mají ve flotile...

Mám obavu, že přijde nová světová hospodářská krize, varuje Zeman

Prezident Miloš Zeman při setkání se zástupci německých firem, které investují...

Prezident Miloš Zeman se obává další světové hospodářské krize. Podle něj za každou takovou krizí stojí „blbost...

Konec čerstvého jídla na černém tácku. Lidl končí se škodlivým plastem

Nová prodejna v Berouně se otevře v následujících týdnech.

Maloobchodní řetězec Lidl se ve Velké Británii zavázal, že přestane používat černý plast, do kterého balí ovoce a...

Další z rubriky

Ochlazení odstartovalo topnou sezonu, během týdne by se mělo topit všude

Detail dobových litinových radiátorů

V Česku v těchto dnech začíná topná sezona, letos neobvykle pozdě. Zatímco v jiných letech bývá rozptyl zahájení...

Polomy, poničené vlaky a rozvody elektřiny. Česko sčítá škody po vichřici

Vichřice na Vysoké.

V českých lesích, které spravují Lesy ČR, padlo kvůli vichřici odhadem 300 tisíc stromů. Jsou to zhruba čtyři procenta...

Nová sklizeň zlevňuje jablka, kilogram je v průměru za 33 korun

Ilustrační snímek

Ceny jablek s novou sklizní klesly z červencových rekordních 43,23 koruny za kilogram na nynějších průměrných přibližně...



Najdete na iDNES.cz