Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Zakázané reklamy: Hamburgerová provokace polonahými modelkami

  18:01aktualizováno  18:01
Modelky nebo herečky v bikinách už se staly v televizních reklamách amerických hamburgráren Carl’s Jr. stejně důležitou ingrediencí jako dobře propečený plátek masa. Vnadné polonahé ženy zakusující se v lascivních pózách do burgerů většinou televizní rady tolerovaly, třebaže řada lidí tyto záběry považuje za nemravné a laciné. Některé ze spotů ale dostaly stopku.

Na Novém Zélandu například „hlídači etiky“ zakázali reklamu s Paris Hiltonovou a modelkou Hannah Fergusonovou z roku 2014. Druhá zmíněná žena v bikinách omývá Bentley a nakonec si dopřává obří burger Texas BBQ Thickburger.

„Poslali nám ji k vyjádření, co si myslíme a my jsme ji odmítli. Je proti našim standardům,“ uvedl stroze k reklamě Rob Hoar z novozélandského úřadu CAB, který dohlíží na televizní obsah. Rada reklamu označila za prostopášnou.

Kultovní reklamy

Podívejte se na články ze staršího seriálu iDNES.cz

Podobně se postavila už k dřívější reklamě Carl’s Jr, kde na ranči připravují hamburger dvě polonahé modelky v bikinách a krátkých šortkách. Jako obvykle tvůrci spotu nešetřili záběry na obnažené ženské partie a americkými vlajkami. Jednou z účinkujících byla modelka a herečka Emily Ratajkowski, známá například z filmu Zmizelá. Reklamní rada spot zakázala, protože podle ní autoři „používají sex k prodeji nesouvisejícího produktu“.

Sázka na reklamy s dívkami v bikinách byla úspěšnější v USA, kde lechtivých spotů vznikla celá řada. I zde ale reklamy čelí kritice. Například dvě ženy z Utahu proti ní rozjely kampaň na sociálních sítích. Podle nich řetězec znázorňuje ženu jako sexuální objekt a vyzvaly k jeho bojkotu.

Nepohledné ženy burgery neprodají, bránila se firma

Řetězec také kritizovala Rodičovská televizní rada (Parents Television Council), podle které CKE Restaurants Holdings, mateřská firma značek Carl’s Jr. a Hardee’s, povrchními taktikami zneužívá pozornost mladých mužů.

„Věříme v umísťování atraktivních modelek do našich reklam, protože nepohledné ženy hamburgery neprodají,“ bránila se podobným výhradám firma už v roce 2011. Éra reklam tohoto řetězce, považovaných za sexistické, započala angažováním Paris Hiltonové. V dalších spotech vystoupila Kim Kardashianová nebo Heidi Klumová.

Mezi kontroverzní patřila i reklama All-Natural Burger s modelkou Charlotte McKinneyovou z roku 2015, která se odvysílala během Superbowlu, i když se spekulovalo o tom, že se během nejdůležitější reklamní události roku neobjeví.

Spot ukazuje nové hamburgery z „poctivých surovin“. Děj se odehrává na farmářském trhu, kde se vnady procházející modelky maskují za různé pouliční kulisy, jako jsou cibule na váze nebo voda ve fontáně. Nicméně spot u lidí podle výzkumu společnosti Ameritest propadl. Po zhlédnutí se chystalo navštívit restaurace Carl’s Jr 27 procent lidí, u reklam na restaurace obecně je průměr 43 procent.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Petr Chmela (v popředí) z Tescomy přijal gratulace k titulu podnikatele roku od...
Nominace na Podnikatele roku se uzavírají, pošlete svůj tip

Čas pro podání přihlášek do osmnáctého ročníku prestižní soutěže EY Podnikatel roku se rychle krátí. Uzávěrka je už tuto sobotu 21. října, svůj tip můžete...  celý článek

Průzkumný vrt v Cínovci.
Zatím bez reakce. Australská EMH analyzuje usnesení Sněmovny k lithiu

Australská společnost European Metals Holdings, se kterou ministr průmyslu a obchodu Jiří Havlíček (ČSSD) podepsal memorandum o lithiu, bude tento týden...  celý článek

Logo Účtenkovky tvoří barevná písmena na bílém podkladu
Účtenkovka zlobí. Skenování moc nefunguje a hráčům se do přepisování nechce

Už je to více než dva týdny, co se rozjela účtenková loterie. Cestu k hlavní ceně milion korun, autu či dalším peněžním výhrám však lidem ztěžují problémy s...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.