Na Novém Zélandu například „hlídači etiky“ zakázali reklamu s Paris Hiltonovou a modelkou Hannah Fergusonovou z roku 2014. Druhá zmíněná žena v bikinách omývá Bentley a nakonec si dopřává obří burger Texas BBQ Thickburger.
„Poslali nám ji k vyjádření, co si myslíme a my jsme ji odmítli. Je proti našim standardům,“ uvedl stroze k reklamě Rob Hoar z novozélandského úřadu CAB, který dohlíží na televizní obsah. Rada reklamu označila za prostopášnou.
Kultovní reklamyPodívejte se na články ze staršího seriálu iDNES.cz |
Podobně se postavila už k dřívější reklamě Carl’s Jr, kde na ranči připravují hamburger dvě polonahé modelky v bikinách a krátkých šortkách. Jako obvykle tvůrci spotu nešetřili záběry na obnažené ženské partie a americkými vlajkami. Jednou z účinkujících byla modelka a herečka Emily Ratajkowski, známá například z filmu Zmizelá. Reklamní rada spot zakázala, protože podle ní autoři „používají sex k prodeji nesouvisejícího produktu“.
Sázka na reklamy s dívkami v bikinách byla úspěšnější v USA, kde lechtivých spotů vznikla celá řada. I zde ale reklamy čelí kritice. Například dvě ženy z Utahu proti ní rozjely kampaň na sociálních sítích. Podle nich řetězec znázorňuje ženu jako sexuální objekt a vyzvaly k jeho bojkotu.
Nepohledné ženy burgery neprodají, bránila se firma
Řetězec také kritizovala Rodičovská televizní rada (Parents Television Council), podle které CKE Restaurants Holdings, mateřská firma značek Carl’s Jr. a Hardee’s, povrchními taktikami zneužívá pozornost mladých mužů.
„Věříme v umísťování atraktivních modelek do našich reklam, protože nepohledné ženy hamburgery neprodají,“ bránila se podobným výhradám firma už v roce 2011. Éra reklam tohoto řetězce, považovaných za sexistické, započala angažováním Paris Hiltonové. V dalších spotech vystoupila Kim Kardashianová nebo Heidi Klumová.
Mezi kontroverzní patřila i reklama All-Natural Burger s modelkou Charlotte McKinneyovou z roku 2015, která se odvysílala během Superbowlu, i když se spekulovalo o tom, že se během nejdůležitější reklamní události roku neobjeví.
Spot ukazuje nové hamburgery z „poctivých surovin“. Děj se odehrává na farmářském trhu, kde se vnady procházející modelky maskují za různé pouliční kulisy, jako jsou cibule na váze nebo voda ve fontáně. Nicméně spot u lidí podle výzkumu společnosti Ameritest propadl. Po zhlédnutí se chystalo navštívit restaurace Carl’s Jr 27 procent lidí, u reklam na restaurace obecně je průměr 43 procent.