Lin, která patří (stejně jako například server iDNES.cz) do skupiny Agrofert ministra financí Andreje Babiše (ANO) má za 5,4 milionu korun zajistit propagaci turistického potenciálu Česka prostřednictvím pořadu, který představí 17 turistických regionů. Na vítěze veřejné zakázky upozornil portál Mediaguru.cz.
Nabídka společnosti Lin byla podle serveru vyhodnocena jako nejlepší ve všech požadovaných kritériích. Zadavatel dal této zakázce přednost před konkurenčními nabídkami od hlavní komerční konkurence - nabídkami od společností Radiohouse a Radio United Broadcasting.
Server uvádí, že agenturu CzechTourism zřizuje ministerstvo pro místní rozvoj (MMR), které nyní řídí zástupkyně hnutí ANO Karla Šlechtová. Majitelem firmy Lin je společnost Londa, která je stoprocentně vlastněna Agrofertem. A ten vlastní šéf hnutí ANO Andrej Babiš.
Tendr CzechTourismu se musel opakovat. Původně byl vypsán loni v listopadu, ale kvůli námitce jednoho z dodavatelů, který zadání považoval za diskriminační, byl v prosinci zrušen. Zakázka byla znovu vypsána letos v březnu.
Společnost Lin je provozovatelem rádia Český Impuls. Londa provozuje nejposlouchanější tuzemské Rádio Impuls a rádio Rock Zone 105,9.