Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Další krok k rychlovlakům do Drážďan: studii zpracují projektanti TGV

  15:40aktualizováno  15:40
Velká francouzská společnost Egis Rail, která se podílela například na projektování tras pro rychlovlaky TGV, se začne podílet i na přípravě českých vysokorychlostních tratí.

Ilustrační snímek | foto: Reuters

Ve sdružení s Centrem pro efektivní dopravu (Cedop) nabídl Egis Rail nejnižší cenu na zakázku pro studii proveditelnosti na rychlovlaky Praha - Drážďany. Studie má zjistit, zda se vyplatí novou trať postavit.

Sdružení Cedop a Egis požadovalo 6,748 milionu korun, což je nejnižší částka z osmi soutěžících. „Již bylo vydáno rozhodnutí a oznámení zadavatele o výběru nejvhodnější nabídky. Smlouva ještě není podepsána, je v procesu připomínkování,“ řekla mluvčí SŽDC Kateřina Šubová.

Fotogalerie

Soutěž několik měsíců stála kvůli tomu, že proti ní podal námitky Sudop Praha, který je na české železnici dosud největším dodavatelem projekčních prací. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže ale námitky smetl ze stolu.

Jde o druhou zakázku, kterou Egis v Česku získal, před několika týdny uzavřel smlouvu za 1,6 milionu korun na technicko-ekonomickou studii pro trať Veselí nad Lužnicí - Jihlava.

Rychlá trať do Drážďan má vést z velké části po pravém břehu Labe, z Prahy by měla vyjíždět přes Čakovice, dál povede přes Litoměřice a tunelem pod Českým středohořím pokračuje do Ústí nad Labem, odkud pak povede dlouhý tunel pod Krušnými horami.

Egis Rail patří do skupiny Egis, která v roce 2015 dosáhla obratu téměř miliardy euro. Kromě výstavby tratí TGV ve Francii se podílela například na nových vysokorychlostních tratích ve Španělsku či Maroku.

Autor:


Nejčtenější

Falešný „smažák“, pangas místo candáta. Restaurace dál klamou zákazníky

Smažené sýry restaurace občas nahradí takzvanými analogy, které se méně...

Klamání hostů náhražkami potravin z restaurací nemizí. Místo Plzeňského Prazdroje dostávají zákazníci pražského podniku...

Dostanu o 5 Kč na hodinu navíc? Beru. Firmy tápou nad odchody zaměstnanců

Ilustrační snímek

Potravinářské řetězce, sklady nebo pošta mají jedno společné: až třetina zaměstnanců tam nevydrží déle než rok. Nemají...



10 LET OD KRIZE: Místo práce jsme stříleli vrtulníky, říká bývalý bankéř Lehmanů

Nik Storonsky, zakladatel a šéf britského bankovního start-upu Revolut.

Před deseti lety oběhly celý svět fotky bankéřů, jak s papírovými krabicemi vyklízejí své kanceláře na Wall Streetu....

KVÍZ: Maturita z piva. Vyzkoušejte se, jak znáte značky, hospody i pijany

Šikovný hospodský umí načepovat hladinku, šnyt i mlíko.

V předchozím pivním kvízu jsme vás zkoušeli hlavně z výroby piva, tentokrát to bude více ze života - co pijeme, jak to...

ČSA se vracejí do minulosti. Aerolinky vymění flotilu airbusů za boeingy

Ilustrační snímek

České aerolinie čeká během následujících měsíců velká výměna provozovaných letadel. Do dvou let mají ve flotile...

Další z rubriky

V Nizozemsku otevřeli plastovou cyklostezku. Z plastů mohou být i silnice

V Nizozemsku mají první cyklostezku z plastů. V budoucnu se stejnou technologií...

Plasty, které zamořují oceány, našly nové využití. Tři nizozemské firmy z nich postavily vůbec první plastovou...

Třetím členem vedení Českých drah se stal Radek Dvořák

České dráhy mají novou lokomotivu Vectron

Třetím členem vedení Českých drah se stal dosavadní ředitel odboru koncepce a rozvoje osobní dopravy Radek Dvořák. Do...

České dráhy výrobce nediskriminovaly, zamítl úřad stížnost Alstomu

Alstom vyrábí i francouzské rychlovlaky TGV (ilustrační snímek).

České dráhy v soutěži na desítky elektrických souprav výrobce vlaků nediskriminovaly. Na postup státem vlastněného...



Najdete na iDNES.cz