Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Zákaznice Alza.cz už čtvrt roku čeká na vyřešení neúplné objednávky

  13:07aktualizováno  13:07
Pro sedmašedesátiletou důchodkyni z Prahy se nákup elektroniky na serveru Alza.cz změnil v několikaměsíční čekání. Žena na začátku roku zaplatila dvacet tisíc, přístroje však nemůže doteď používat. Chybí jí k tomu potřebné díly.
Internetový obchod s elektronikou Alza.cz (ilustrační snímek)

Internetový obchod s elektronikou Alza.cz (ilustrační snímek) | foto: Jiří Benák, iDNES.cz

Kamila Moutelíková v lednu koupila přes internetový obchod novou tiskárnu a počítač. Objednávka jí však nepřišla kompletní. Notebooku chyběl adaptér a baterie, a tak nešel spustit.

Žena se s problémem obrátila na klientský servis. Dala na radu pracovníka společnosti a produkty v polovině ledna zaslala zpět. Firmě nejdříve trvalo, než zásilku dohledala, potom jí vadilo, že přístroje nebyly zabalené v původních obalech. Bez nich však důchodkyně původní balík obdržela.

Firma připouští nesrovnalosti...

"Zákaznice měla rovnou reklamovat, že obdržela zřejmě vykradenou zásilku v neoriginálním obalu. Ne, že je nekompletní," sdělil Lukáš Havlina z administrativní podpory Alza.cz. Podle čeho má zákazník poznat, že mu přišel originální balík společnosti Alza.cz, vysvětlit nedokázal.

Sám Havlina také přiznal, že vrácený balík se toulal v reklamačním oddělení firmy, které se stěhovalo. Pracovníci společnosti ho dohledali až na konci února. V té době už nebylo podle Havliny možné dokázat poště, že pochybení bylo na její straně. Alza.cz totiž nearchivuje potřebnou dokumentaci ke stavu odeslaných zásilek déle než měsíc.

Mluvčí České pošty Marta Selicharová uvedla, že v souvislosti se zásilkou paní Moutelíkové nezahájila s poštou ani jedna ze zúčastněných stran reklamační řízení.

... zákazníka ale stále drží v šachu

 Alza.cz chce nyní důchodkyni reklamovaný balík vrátit. Podle Jana Votočky z Občanského sdružení spotřebitelů Test nemůže společnost v případě, že má podezření na pochybení svého smluvního partnera, přenášet odpovědnost na svého zákazníka. "Zákazník doplácí na nevyjasněné odpovědnostní vztahy mezi poštou a společností Alza.cz," domnívá se Votočka.

Pro zklamanou zákaznici je situace na konci dubna stejná jako na začátku roku. Není jasné, kdy bude moci notebook využívat, protože Alza.cz je schopna dodat pouze chybějící adaptér. Baterii k notebooku nemá obchod na skladu, bez ní je počítač nefunkční. "Nevím, kdy chybějící baterii zákaznici dodáme," připustil Havlina s tím, že to může trvat měsíce.

"Vzhledem k tomu, že Alza.cz do 30 dnů od doručení reklamovaného zboží žádost nevyřídila, může zákaznice využít práva odstoupit od smlouvy a  požadovat vrácení kupní ceny. Dále může požadovat úhradu nákladů spojených s reklamací, například poštovného," říká právní poradce Votočka.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Montážní linka v mladoboleslavské Škodě Auto. Ilustrační snímek
Žádné změny ve Škodě Auto nechystáme, vzkazuje Volkswagen do Čech

Německý automobilový koncern Volkswagen v tuto chvíli žádné změny u své české značky Škoda Auto nechystá, uvedl mluvčí německého koncernu. Reagoval tak na...  celý článek

Studie Škoda Vision E se na autosalonu ve Frankfurtu představí v upravené...
Škoda bude vyrábět baterie pro elektroauta. Pojede na ně i Vision E

Důležitou zakázku získala automobilka Škoda od svého vlastníka německého automobilového koncernu Volkswagen. V Mladé Boleslavi bude vyrábět baterie potřebné...  celý článek

Penny Market Lehovec. Řetězec zmodernizuje stovky svých obchodů.
Zákaz prodeje o svátcích porušilo 28. září jen několik obchodů

Zákaz prodeje o svátcích porušily ve čtvrtek 28. září tři ze 115 obchodů zkontrolovaných Českou obchodní inspekcí (ČOI). I při předchozích prověrkách většina...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.